Rijbewijs A vanaf 24j

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Vraag

Rijbewijs A vanaf 24j

Bericht door Vraag »

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... jaar.dhtml" target="_blank

Mijn vraag is: Als je als 18-jarige je rijbewijs A aflegt voor 1 januari 2011 mag je dan nog steeds op 21-jarige leeftijd met vol vermogen rijden, of moet je dan nog altijd wachten tot je 24 jaar bent?
Bedankt
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Rijbewijs A vanaf 24j

Bericht door Stefan Peeters »

Het is even afwachten wat de wijzigingen zullen zijn en wanneer ze in werking zullen treden.

Voorlopig blijft alles bij het oude.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Rijbewijs A vanaf 24j

Bericht door Inazuma »

Vraag schreef:http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... jaar.dhtml

Mijn vraag is: Als je als 18-jarige je rijbewijs A aflegt voor 1 januari 2011 mag je dan nog steeds op 21-jarige leeftijd met vol vermogen rijden, of moet je dan nog altijd wachten tot je 24 jaar bent?
Normaal voert men dan een overgangsmaatregel in voor diegenen die reeds hun rijbewijs behaald hebben.

Anders heb je een hoop jonge motorrijders (de nieuwe oogst van 3 jaar) die wel examen afgelegd hebben, al een onbeperkt rijbewijs A hebben, maar plots niet meer met die onbeperkte motor zouden mogen rijden ...
Gast

Re: Rijbewijs A vanaf 24j

Bericht door Gast »

Inazuma schreef:
Vraag schreef:http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... jaar.dhtml

Mijn vraag is: Als je als 18-jarige je rijbewijs A aflegt voor 1 januari 2011 mag je dan nog steeds op 21-jarige leeftijd met vol vermogen rijden, of moet je dan nog altijd wachten tot je 24 jaar bent?
Normaal voert men dan een overgangsmaatregel in voor diegenen die reeds hun rijbewijs behaald hebben.

Anders heb je een hoop jonge motorrijders (de nieuwe oogst van 3 jaar) die wel examen afgelegd hebben, al een onbeperkt rijbewijs A hebben, maar plots niet meer met die onbeperkte motor zouden mogen rijden ...
Dus als ik (=18 jarige) hem nu nog snel afleg, en slaag, voor januari ben ik hen "te slim af"?
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Rijbewijs A vanaf 24j

Bericht door Inazuma »

Gast schreef:Dus als ik (=18 jarige) hem nu nog snel afleg, en slaag, voor januari ben ik hen "te slim af"?
Die kans zit er in, maar een zekerheid is het niet.
Gast

Re: Rijbewijs A vanaf 24j

Bericht door Gast »

Inazuma schreef:
Gast schreef:Dus als ik (=18 jarige) hem nu nog snel afleg, en slaag, voor januari ben ik hen "te slim af"?
Die kans zit er in, maar een zekerheid is het niet.
Wanneer zou ik dat met zekerheid kunnen weten?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Rijbewijs A vanaf 24j

Bericht door GRO »

Wanneer zou ik dat met zekerheid kunnen weten?
Als de wet verschijnt in het Staatsblad en er staat geschreven hoelang de overgangsperiode is.
Plaats reactie