vraag ivm leerstof

Vraag hier tips en hulp van anderen.
a3 rijbewijs ook B ?

vraag ivm leerstof

Bericht door a3 rijbewijs ook B ? »

Hallo,
ik zou graag komende week mijn theoretisch examen afleggen voor mijn a3 rijbewijs te verkrijgen. Ik heb de theorie hieromtrent geleerd en alle mogelijke proefexamens en oefenvragen met succes afgelegt. Nu staat er bij de proefexamens dat ik ook de oefenvragen van het rijbewijs b moet kennen m.a.w. dus eigenlijk ook de theorie ? Wat raden jullie mij aan ? Gewoon mijn examen afleggen met hetgeen ik nu kan of toch eerst ook de oefenvragen over rijbewijs b afleggen of ook de theorie leren ? Het lijkt mij zo raar dat ik nu de theorie voor een autorijbewijs ook moet kennen. Wat raden jullie mij aan en wat zijn de ervaringen van iemand die het examen reeds heeft afgelegd ?

dank bij voorbaat !
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: vraag ivm leerstof

Bericht door GRO »

Wettelijk moet je voor rijbewijs A3 ook alles van B kennen (= wegcode)
Als je een handboek voor A3 koopt, zal je zien dat daarin ook alles van B staat.

Omdat veel jongeren dat erg veel leerstof vinden hebben wij op onze site een vereenvoudigde cursus A3 gezet.
Als je deze leerstof goed kent, dan ken je voldoende van de wegcode om veilig met de brommer te kunnen rijden en om theorie-examen a3 af te leggen.
Plaats reactie