Theorie verstreken - nieuwe theorie - hoeveel punten?

Vraag hier tips en hulp van anderen.
storyteller
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2010, 16:49

Theorie verstreken - nieuwe theorie - hoeveel punten?

Bericht door storyteller »

Ik ben er in geslaagd om mijn voorlopig rijbewijs (36M) te laten verlopen. Nu moet ik dus terug mijn theorie gaan afleggen. In het examencentrum waren ze aan het knoeien met mij opnieuw te kunnen inschrijven, maar dat is uiteindelijk gelukt. Alleen zegt de computer nu dat ik maar 41 vragen krijg, en die allemaal (41/41 dus) moet juist hebben.

Nergens op het Internet vind ik hier wat over, overal staat 41/50.

Kan iemand me bevestigen dat dit correct is? Want na 2 pogingen om 41/41 te halen begint het zwaar vervelend te worden (telkens 1 fout gemaakt, dus 40/41).

Bedankt!
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Theorie verstreken - nieuwe theorie - hoeveel punten?

Bericht door Inazuma »

storyteller schreef: Alleen zegt de computer nu dat ik maar 41 vragen krijg, en die allemaal (41/41 dus) moet juist hebben.
Nergens op het Internet vind ik hier wat over, overal staat 41/50.
Het is en blijft tot nader order (minstens) 41 correcte antwoorden op 50 vragen.

Als er op de computers in het examenlokaal wat anders staat : ga na afloop naar de hoofdexaminator van het examencentrum om dit te laten rechtzetten.

B. WIJZE VAN BEOORDELING
II. Categorieën A, B, C en D en subcategorieën C1 en D1 :
Maximum aantal punten : 50
Minimum vereist om te slagen : 41


Dit ligt vast per KB.
En voorlopig is er zelfs geen bevoegde regering om dat aan te passen ;)
michiel1551
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 mei 2010, 10:01

Re: Theorie verstreken - nieuwe theorie - hoeveel punten?

Bericht door michiel1551 »

Ik dacht toch ook dat het nog altijd minstens 41/50 juist hebben was. Zo was het toch toen ik mijn theoretisch rijbewijs haalde(45/50 trouwens :) ).
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Theorie verstreken - nieuwe theorie - hoeveel punten?

Bericht door GRO »

Als je maar 41 vragen krijgt, is er iets fout met de computer van het examen. Na het examen onmiddellijk reclameren bij de hoofdexaminator.
Jari
Berichten: 237
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02
Locatie: Antwerpen

Re: Theorie verstreken - nieuwe theorie - hoeveel punten?

Bericht door Jari »

GRO schreef:Als je maar 41 vragen krijgt, is er iets fout met de computer van het examen. Na het examen onmiddellijk reclameren bij de hoofdexaminator.
Of met de software... :)

Ik zou er zelfs iemand bijroepen op het moment dat ik te zien kreeg dat ik maar 41 vragen krijg en 41 / 41 moet halen!
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Theorie verstreken - nieuwe theorie - hoeveel punten?

Bericht door bert.covens »

Jari schreef:Of met de software... :)
Het is niet aan de kandidaat om na te gaan waar de fout zit. Als je te weinig vragen krijgt, verwittig je best meteen de hoofdexaminator. Da's de essentie van 't verhaal hier, lijkt mij.

De hoofdexaminator zal dan wel de oorzaak (laten) opsporen, en een oplossing zoeken.

Nu, 't zou me wel verwonderen, hoor. (never say never, maar toch)
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Jari
Berichten: 237
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02
Locatie: Antwerpen

Re: Theorie verstreken - nieuwe theorie - hoeveel punten?

Bericht door Jari »

Niet slecht bedoeld he, maar het kan altijd gebeuren. Mij zou het ook verwonderen, maar je weet het inderdaad maar nooit! Ik heb nog al vreemde verhalen gehoord (heb op stage gezeten bij het bedrijf waar ook de helpdesk van bepaalde examencentrum of rijschool software zat).

Maar inderdaad, zoals ik ook al aanhaalde is de essentie dat het niet klopt en dat je dat moet laten uitzoeken. En ja, persoonlijk zou ik er iemand bijhalen op het moment dat ik die foute info te zien kreeg.
Plaats reactie