Vervallen theoretisch rijbewijs

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Laure

Vervallen theoretisch rijbewijs

Bericht door Laure »

Ik heb een theoretisch rijbewijs en dit is nog geldig tot juni 2010, en mijn voorlopig rijbewijs zonder begeleider is nog geldig tot maart 2011. Met welke vervaldatum moet ik nu rekening houden? Heb ik nog tijd tot maart 2011 om mijn praktijk-examen af te leggen of moet ik het toch al afleggen vóór juni 2010 opdat ik mijn theoretisch examen niet opnieuw zou moeten doen?
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Vervallen theoretisch rijbewijs

Bericht door Stefan Peeters »

Voor de goede orde: een "theoretisch rijbewijs" bestaat niet.

Ik vermoed dat je het theoretisch examen hebt afgelegd in juni 2007, en dat je een tijd later je voorlopig rijbewijs hebt afgehaald.

Het voorlopig rijbewijs is in ieder geval geldig tot de datum die erop vermeld staat, in jouw geval dus tot maart 2011.
Je hebt dus uiterlijk tot maart 2011 tijd om je praktisch examen af te leggen.

Indien je dan niet zou geslaagd zijn, moet je wel een nieuw theoretisch examen afleggen alvorens je opnieuw een voorlopig rijbewijs kan aanvragen.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Vervallen theoretisch rijbewijs

Bericht door de rijprof »

Indien je dan niet zou geslaagd zijn, moet je wel een nieuw theoretisch examen afleggen alvorens je opnieuw een voorlopig rijbewijs kan aanvragen.
Nog even bij vermelden dat je een voorlopig rijbewijs zonder begeleider (18 M) slechts 1 x kan verkrijgen.
Na maart 2011 moet je theorie opnieuw afleggen om een rijbewijs met begeleider (36 M) aan te vragen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie