wanneer is de beste moment om rijexamen te doen praktijk?

Vraag hier tips en hulp van anderen.
debbie

wanneer is de beste moment om rijexamen te doen praktijk?

Bericht door debbie »

wanneer is het beste moment om je rijexamen te doen , nu de winter weer op komst is, mijn ouders denken beter maart - april, dan heb ik een jaar met mijn voorlopig rijbewijs 18maanden gereden, wanneer zou ik hiervoor moeten gaan informeren? rond de kerstperiode of nog veel vroeger als ik met de rijschool zal gaan?
GRO
Administrator
Berichten: 12745
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: wanneer is de beste moment om rijexamen te doen praktijk?

Bericht door GRO »

Het moment is goed, als je er denkt klaar voor te zijn. Dat is eigenlijk het enige dat telt.

Waarom zou maart beter zijn dan december? Als er sneeuw ligt gaat het toch niet door. Zowel in maart als december kan het regenen of kan de zon schijnen. Je zou zelfs kunnen zeggen dat de kerstvakantie nog beter is, want dan is er meestal minder verkeer (geen school, sommige bedrijven gesloten, mensen op skivakantie).

Dus zeer moeilijk om daarin juist advies te geven. Informeer wel tijdig in het examencentrum wanneer er plaats is.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: wanneer is de beste moment om rijexamen te doen praktijk?

Bericht door Benny Stinkens »

En stel nu eens dat je dan je rijbewijs haalt bv: in Maart, ga je daarna dan nooit meer in december rijden :?:

Slagen voor je examen betekend dat je bekwaam genoeg bent om te kunnen rijden en dit 12 maanden per jaar :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Debbie

Re: wanneer is de beste moment om rijexamen te doen praktijk?

Bericht door Debbie »

Ben aan het overwegen wanneer ik examen zou doen, vandaar niet dat ik de maanden opteer, ik rijd zowieso elke maand of een volledig jaar met mijn voorlopig rijbewijs B, maar mijn mama maakt zich veel te veel zorgen, ik stel voor om zo snel mogelijk examen te doen, maar ze schrikt me nogal af omdat het nogal guur winterweer op komst is en ik weet ook wel dat er bij sneeuw of erge ijzel de examens sowies niet doorgaan, niet dat ik de maanden als voorkeur opgeef, wou gewoon jullie mening horen hoe jullie er over denken wanneer de rustige periodes zijn om examen te doen, maar beste is te doen als je er helemaal goed bij voelt en echt klaar ben, daar heb ik alle begrip voor, nu probeer ik nog zoveel mogelijk te oefenen in alle weeromstandigheden en zodra ik me echet klaar voel zal ik examen afleggen.

Trouwens dank je wel voor de goed raad en tips op de site GRO en de rijprof!
Ik kan er veel van bijleren.
Gast

Re: wanneer is de beste moment om rijexamen te doen praktijk?

Bericht door Gast »

Oeps, de gast ben ik dus.
Gast schreef:
Debbie schreef:Ben aan het overwegen wanneer ik examen zou doen, vandaar niet dat ik de maanden opteer, ik rijd zowieso elke maand of een volledig jaar met mijn voorlopig rijbewijs B, maar mijn mama maakt zich veel te veel zorgen, ik stel voor om zo snel mogelijk examen te doen, maar ze schrikt me nogal af omdat het nogal guur winterweer op komst is en ik weet ook wel dat er bij sneeuw of erge ijzel de examens sowies niet doorgaan, niet dat ik de maanden als voorkeur opgeef, wou gewoon jullie mening horen hoe jullie er over denken wanneer de rustige periodes zijn om examen te doen, maar beste is te doen als je er helemaal goed bij voelt en echt klaar ben, daar heb ik alle begrip voor, nu probeer ik nog zoveel mogelijk te oefenen in alle weeromstandigheden en zodra ik me echet klaar voel zal ik examen afleggen.

Trouwens dank je wel voor de goed raad en tips op de site GRO en de rijprof en :D BennyIk kan er veel van bijleren.
Plaats reactie