leestest, oogtest: praktisch

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Johan
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2009, 16:03

leestest, oogtest: praktisch

Bericht door Johan »

Hallo,

Ik vroeg mij af wat ik mij nu moet voorstellen bij die leestest, of wat is het nu oogtest.... Bijvb: op hoeveel meter afstand sta je van die lettertjes, moet je zoals bij de oogarts tot helemaal het onderste lijntje kunnen lezen (kleinste lettertjes), gebeurt dit in een apparte ruimte. Heeft er iemand reacties of ervaringen hierover, feel free to share???

Many greetings
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: leestest, oogtest: praktisch

Bericht door Wouter »

In geel, als ge terug buiten komt van uw theorieexamen, dan gaat ge naar da loket, en dan vragen ze u van daar ff ne stap opzij te doen en achter het gele lijntje te gaan staan, en de richting van de beentjes van de E te zeggen (rechts, links, boven of onder dus...)

Hoe groot en hoe ver sta je? Meter of 4, 5 schat ik... Je moet ff nadenken waarvoor die leestest dient: je moet op een normale manier met de auto kunnen rijden. Je moet borden kunnen lezen, voetgangers naast de kant van de weg echt wel als voetgangers zien staan en niet als schimmetjes, de auto voor je moet scherp zijn,... Maar dat is het dan ook (wat betreft hetgeen ze op de test in het examencentrum testen)

Dus wat dacht je nu zelf? Wees gerust, je moet echt niet de kleinste lettertjes kunnen lezen... Ik moest de tweede grootte doen...:p
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Plaats reactie