voorrang verlenen op een parking

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
saida

voorrang verlenen op een parking

Bericht door saida »

Als ik op een parking rijdt en er komt een voertuig van rechts uit een andere parkeerbaan wie heeft dan voorrang?
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: voorrang verlenen op een parking

Bericht door Inazuma »

saida schreef:Als ik op een parking rijdt en er komt een voertuig van rechts uit een andere parkeerbaan wie heeft dan voorrang?
Tussen de bestuurders die allebei rijden op de doorgangen tussen de parkeerplaatsen in, pas je de voorrang van rechts toe.


Wie een parkeerplaats in- of uitrijdt doet een manoeuvre en moet voorrang verlenen aan alle andere weggebruikers (voor zover die zelf geen manoeuvre uitvoeren).


Als beide bestuurders tezelfdertijd een manoeuvre uitvoeren, geldt tussen hen ook weer de voorrang van rechts, te bekijken in hun respectievelijke rijrichtingen.
alstylpro

Re: voorrang verlenen op een parking

Bericht door alstylpro »

als ik op de parking van de autokeuring rijd en ik draai rechts af maar er komt iemand van rechts uit de garage van de keuring zelf wie heeft er dan voorng
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: voorrang verlenen op een parking

Bericht door Inazuma »

De parking van (bvb) de autokeuring is conform de rechtspraak openbare weg.

Iemand die uit het gebouw van de keuring gereden komt, kan dan gezien worden als iemand die een aanpalende eigendom verlaat - en dus een manoeuvre doet, waarbij die voorrang moet verlenen.
Stevens

Re: voorrang verlenen op een parking

Bericht door Stevens »

saida schreef:Als ik op een parking rijdt en er
komt een voertuig van rechts uit een andere parkeerbaan wie heeft dan voorrang?
Komt de politie tussen voor een verklaring op zulk een parking ? (geen gewonde)
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: voorrang verlenen op een parking

Bericht door GRO »

Normaal moet je in dat geval gewoon samen het Europees aanrijdingsformulier invullen.
Politie moet je niet verwittigen.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: voorrang verlenen op een parking

Bericht door Inazuma »

GRO schreef:Normaal moet je in dat geval gewoon samen het Europees aanrijdingsformulier invullen.
Politie moet je niet verwittigen.
Als beide partijen het eens zijn over de omstandigheden ...

Indien oneens waardoor het aanrijdingsformulier niet ingevuld geraakt : politie verwittigen.
Het zou niet de eerste keer zijn dat er nadien iemand beschuldigd wordt van vluchtmisdrijf.
Stevens

Re: voorrang verlenen op een parking

Bericht door Stevens »

Bedankt Inazuma voor je verduidelijking !
Plaats reactie