Actie

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
aoosterh
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 nov 2007, 11:56

Actie

Bericht door aoosterh »

Ik rijd nu enkele weken met een voorlopig rijbewijs. Wat mij opvalt is hoe veel situaties er zijn waar men verkeerde borden en andere tekens heeft geplaatst. Op nog geen honderd meter van mijn huis staat al een bord D1a op een punt waar men niet rechtdoor hoeft te rijden, maar waar wel een eenrichtingsstraat begint. Hoogstwaarschijnlijk wordt hier bord F19 bedoeld. Iedereen weet dat dit soort zaken schering en inslag is. Ik begrijp niet dat er niet allang veel meer actie is om een en ander te verbeteren.

A
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Misschien kan een foto meer duidelijkheid scheppen?

Bovendien, een bord D1a heb ik nog nergens teruggevonden, enkel een D1.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
aoosterh
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 nov 2007, 11:56

Bericht door aoosterh »

Ik bedoel een D1 denk ik (sorry). Ik zal kijken of ik een foto kan maken. Maar er zouden meerdere foto's nodig zijn.

Albert
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Actie

Bericht door Inazuma »

aoosterh schreef:Ik rijd nu enkele weken met een voorlopig rijbewijs. Wat mij opvalt is hoe veel situaties er zijn waar men verkeerde borden en andere tekens heeft geplaatst.
Dan is er toch nog iemand die ze ziet :wink:

Het aantal onwettig en dwaas geplaatste borden is niet bij te houden.

Een gigantische taak om er aan te beginnen die te signaleren aan de wegbeheerder.


De woorden "in gebrekestelling" en "Artikel 135 §2 Gemeentewet" in de tekst verwerken bij communicatie met de gemeentelijke wegbeheerder ;)


Artikel 135 §2 Gemeentewet legt de gemeenten een specifieke verplichting op inzake veilig wegbeheer.

Het bewijs van het abnormale gevaar volstaat om de aansprakelijkheid van de overheid in het gedrang te brengen.

Boven omschreven fout of nalatigheid kan aan de burgemeester (en/of schepenen) van de gemeente persoonlijk worden aangerekend (artikel 271 bis en 271 ter Nieuwe Gemeentewet)
Plaats reactie