auto verzekeren

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
WhattsJay
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2020, 20:29

auto verzekeren

Bericht door WhattsJay »

even een vraagje.

Van 2014 tot 2017 heb ik een voorlopig rijbewijs gehad. Helaas toen niets mee gedaan, terug binnen gebracht bij het gemeentehuis en hiervoor een stage attest gekregen. In december 2018 heb ik opnieuw mijne theorie gaan doen en weer een lange tijd niets mee gedaan tot 2 maand geleden. Omdat mijn vorige voorlopig rijbewijs vervallen is, ik mijn theorie opnieuw heb gedaan, ik nu 6 uur rijles heb gevolgd bij een erkende rijschool, al 1 maal mijn praktisch examen heb gedaan (en helaas gebuisd was), en het volgende examen maanden ver ligt omwille de wachttijd, heb ik morgen een afspraak voor een nieuw voorlopig rijbewijs met begeleider zodat ik nog wat kan oefenen. Ik weet dat ik voor december 2020 best zou slagen voor mijn praktische examen Omdat ik anders terug opnieuw mijn theorie moet doen.

Vraag 1 - Krijg ik dan opnieuw een voorlopig rijbewijs van 36 maanden of telt deze dan als verlenging van dat voorlopig rijbewijs en is deze dan 12 maanden geldig.

Vraag 2 - Had recent ook al wat op voorhand rondgekeken voor een tweedehands autootje, die nu op mijn oprit staat zonder nummerplaten en nergens tegen verzekerd is. Kan ik dit voertuig inschrijven met dit type rijbewijs onder mijn naam, en dan met mijn begeleider daar dan examen mee gaan doen?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: auto verzekeren

Bericht door GRO »

Het is allemaal vreemd wat je schrijft.
Als het klopt dat je in december 2018 je theorie hebt gedaan, waarom zou je dan in december 2020 opnieuw theorie moeten afleggen??? Je theorie is 3 jaar gedig.

Om een auto te kopen en te verzekeren heb je geen rijbewijs nodig. Enkel geld. Om met die auto te mogen rijden heb je wel een (voorlopig) rijbewijs nodig. Of je een verzekering gaat vinden en wat dat gaat kosten... dat weet ik niet.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: auto verzekeren

Bericht door Inazuma »

WhattsJay schreef: 17 jun 2020, 19:39 Van 2014 tot 2017 heb ik een voorlopig rijbewijs gehad. In december 2018 heb ik opnieuw mijne theorie gaan doe
Ik weet dat ik voor december 2020 best zou slagen voor mijn praktische examen Omdat ik anders terug opnieuw mijn theorie moet doen.
In december 2021, als je in december 2018 theorie aflegde
Vraag 1 - Krijg ik dan opnieuw een voorlopig rijbewijs van 36 maanden of telt deze dan als verlenging van dat voorlopig rijbewijs en is deze dan 12 maanden geldig.
Hangt er van af wanneer je voorlopige rijbewijs in 2017 verviel:

Als dat 3 jaar of meer geleden is, krijg je nu een voorlopig rijbewijs B model M36 dat 3 jaar geldig is.

Als dat minder dan 3 jaar geleden is, een M12 van 12 maanden geldig
Vraag 2 - Had recent ook al wat op voorhand rondgekeken voor een tweedehands autootje, die nu op mijn oprit staat zonder nummerplaten en nergens tegen verzekerd is. Kan ik dit voertuig inschrijven met dit type rijbewijs onder mijn naam, en dan met mijn begeleider daar dan examen mee gaan doen?
Dat kan

Inschrijving vereist dat het voertuig verzekerd is.

Ik weet niet hoe lang je 'm al hebt, maar inschrijving dient binnen 2 maanden na de technische keuring voor verkoop te gebeuren ...
WhattsJay
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2020, 20:29

Re: auto verzekeren

Bericht door WhattsJay »

GRO schreef: 18 jun 2020, 07:02 Het is allemaal vreemd wat je schrijft.
Als het klopt dat je in december 2018 je theorie hebt gedaan, waarom zou je dan in december 2020 opnieuw theorie moeten afleggen??? Je theorie is 3 jaar gedig.
Klein rekenfoutje daar, verloopt idd pas 2021.
Plaats reactie