Auto op fietspad toegelaten?

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Auto op fietspad toegelaten?

Bericht door de rijprof »

ongeacht de situatie .opzettelijk of niet, de zwakke weg gebruiker word dan vergoed. als in het gelijk gesteld betrefd ht geding.
Neen, juist naargelang de situatie (omstandigheden) zal de rechter een beslissing nemen. Een fietser die moedwillig tegen een auto rijdt, die voorzienbaar is en geen kant op kan, is ook fout.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gast

Re: Auto op fietspad toegelaten?

Bericht door Gast »

Benny Stinkens schreef:
dan kan u hoffelijk zijn en even ter plaatsen wachten .of u word genoodzaakt ht fietspad te moeten verlaten
Ik wens u veel succes bij de rechtbank.
Genoodzaakt worden om het fietspad te verlaten is niet anders kunnen, maar als men kiest om toch maar niet te willen wachten is dit geen noodzaak. :idea:
Een rechter kan nog steeds alle kanten uit.
ongeacht de situatie .opzettelijk of niet, de zwakke weg gebruiker word dan vergoed. als in het gelijk gesteld betrefd ht geding.
Droom rustig verder.

Voor mij is de discussie afgelopen.
Benny hoe dan ook keer en draai maar :lol: ...voetganger als fietser zwakke weg gebruiker .zeg maar tegen de rechter ik hield even stand op het fietspad er waard geen fietser op dat momend en ik plaatse mij even daar maar stond niet stil ,ik stond er maar even omwille van de situatie .en ik kon niet acheruit omdat er een andere auto acher mij stond .ik kan toch moeilijk mijn autoke in men broekje steken :lol:
Gast

Re: Auto op fietspad toegelaten?

Bericht door Gast »

Gast schreef:
Benny Stinkens schreef:
dan kan u hoffelijk zijn en even ter plaatsen wachten .of u word genoodzaakt ht fietspad te moeten verlaten
Ik wens u veel succes bij de rechtbank.
Genoodzaakt worden om het fietspad te verlaten is niet anders kunnen, maar als men kiest om toch maar niet te willen wachten is dit geen noodzaak. :idea:
Een rechter kan nog steeds alle kanten uit.
ongeacht de situatie .opzettelijk of niet, de zwakke weg gebruiker word dan vergoed. als in het gelijk gesteld betrefd ht geding.
Droom rustig verder.

Voor mij is de discussie afgelopen.
Benny hoe dan ook keer en draai maar :lol: ...voetganger als fietser zwakke weg gebruiker .zeg maar tegen en rechter ik hield even stand op het fietspad er waard geen fietser op dat momend en ik plaatse mij even daar maar stond niet stil ,en in de wetgeving staat er niets van in dat je er even niet mag stilstaan op het fietspad omwille van een situatie ,ik stond er maar even omwille van v onvoorzienbare omstandigheden .en ik kon niet acheruit omdat er een andere auto acher mij stond .ik kan toch moeilijk mijn autoke in men broekje steken :lol:
u zegd het zelf en rechter kan alle kanten uit . dus wees niet te voorbarig op de uitslag van en rechter.
Gesloten