Rijbewijs C drugstest?

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
cioo

Rijbewijs C drugstest?

Bericht door cioo »

Beste mensen,
Moet je voor het behalen van je theorie of praktijk een drugstest afleggen om rijbewijs C te kunnen behalen?
Alvast bedankt!
serxho13
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 nov 2016, 16:40

Re: Rijbewijs C drugstest?

Bericht door serxho13 »

ik heb nu pas een medisch onderzoek gehad om de praktijklessen C met vakbekwaamheid te beginnen.
bij mij heeft de dokter enkel de urine genomen. Maar ik denk dat ze in de urine voor korte tijd drugs en alcohol kunnen zien.
Om voor een langere tijd te kunnen zien, zouden ze bloed moeten trekken, maar als je een druggebruiker bent, zal de dokter dit direct kunnen merken. Want hij heeft mij ook getest op alle vlakken. Bij een gesprek daarover waren we bezig met vakbekwaamheid...
en ik zei dat je ook moet kunnen omgaan met een diefstalsituatie...
ik vertel rustig, kalm blijven enz... dan heeft hij mij direct de bloeddruk gemeten.
Dat was voor mij ook een psychische test op het vlak van rijbewijs C met vakbekwaamheid behalen.
Ik had niet verwacht dat de dokter ook zo diep ging gaan met onderzoek.
Ik was heel nerveus, omdat ik wist waarover dit onderzoek ging en dat ik met zo'n situatie zou te maken hebben.
Intussen voelde ik dat mijn hart heel hard begon te kloppen en dacht dat dit niet goed zou aflopen.
Maar hij zei het resultaat dat mijn bloeddruk zeer goed is.
Ik heb nog nooit drugs gebruikt in mijn leven. Maar van iemand die drugs gebruikt, zal het lichaam en geest misschien op dit moment anders reageren. Dus je weet nooit met welke situatie je bij de dokter te maken hebt; daarom zeg ik jou dat ze het direct zullen merken en jou verwijzen naar een grondiger onderzoek.
Plaats reactie