Omwisselen rijbewijs

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Sofie1993

Omwisselen rijbewijs

Bericht door Sofie1993 »

Ik heb vrijdag mijn rijbewijs B gehaald en kan nu maandag de aanvraag doen in het gemeentehuis. Ik vraag me nu af of ik dit absoluut zelf MOET doen of ik ook een volmacht kan uitschrijven ? Indien dit niet mogelijk is, kan het dan wel door iemand anders afgehaald worden of dat ook niet ? Het gemeentehuis hier heeft namelijk vrij belachelijke openingsuren. Ik heb wel reeds een rijbewijs AM dus ik heb al zo een modern 'kaartje' zal ik zeggen, moet ik dan nog steeds een nieuwe foto etc meenemen ?

Bedankt voor het lezen !
Sanne87
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 sep 2013, 15:38

Re: Omwisselen rijbewijs

Bericht door Sanne87 »

Geen idee of je dit door iemand anders kan laten doen, maar ik heb in ieder geval geen foto moeten meenemen. Ze hebben die van mijn identiteitskaart gekopieerd.
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Omwisselen rijbewijs

Bericht door Inazuma »

Je moet een paar documenten ondertekenen, dus zal je zelf moeten gaan
Sofie1993

Re: Omwisselen rijbewijs

Bericht door Sofie1993 »

Bedankt voor de antwoorden !

Ik zal zowieso zelf gaan aanvragen, maar dan zit ik nog altijd met de vraag of ik het ook enkele dagen later zelf moet afhalen, zou iemand anders dat wel mogen doen ?
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Omwisselen rijbewijs

Bericht door Inazuma »

Informeer even bij aanvraag
Sofie1993

Re: Omwisselen rijbewijs

Bericht door Sofie1993 »

Ik heb het maandag aangevraagd en ik mocht woensdag iemand anders sturen om het af te halen, zolang die persoon je voorlopig rijbewijs en eventueel andere rijbewijzen ter omwisseling mee heeft is er geen enkel probleem !

Misschien nuttige info voor andere mensen die het rijbewijs hebben gehaald ;)
Gast

Re: Omwisselen rijbewijs

Bericht door Gast »

En vergeet niet ... zolang je je rijbewijs niet in handen hebt telt het documentje, waarin vermeld staat dat je geslaagd bent in het praktijkexamen, NIET als vervangend rijbewijs !
Plaats reactie