Carpass bij vervangen motor ?

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Gast

Re: Carpass bij vervangen motor ?

Bericht door Gast »

Stefan Peeters schreef:
Gast schreef:Weet iemand hoeveel ik zou moeten rekenen voor de herstelling (en revisie) in mijn ruwe prijsberekening ?
Vraag even prijs bij een garagist misschien? En als je geen techneut bent en er toch zelf aan wil beginnen, doe je die prijs van de garagist maal drie.
Omdat je eerst wat kosten gaat maken om het zelf kapot te maken, en daarna de garagist moet betalen om jouw brokken te herstellen...
En voor je denkt dat ik sarcastisch wil zijn: been there, done that :mrgreen: :mrgreen:
Nee, mijn vader heeft die tactiek dus al genoeg uitgevoerd, ik ga niet dezelfde weg op :P
dylan

Re: Carpass bij vervangen motor ?

Bericht door dylan »

Heb al voor veel mensen een ruilmotor gemonteerd, wie ziet dat het een ruilmotor is?... Allemaal niet teveel complimenten insteken...
Brent Geerts
Medewerker
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 apr 2014, 22:10
Locatie: Mol

Re: Carpass bij vervangen motor ?

Bericht door Brent Geerts »

dylan schreef:Heb al voor veel mensen een ruilmotor gemonteerd, wie ziet dat het een ruilmotor is?... Allemaal niet teveel complimenten insteken...
Bij invoer in België moet je nog steeds een gelijkvormigheidsattest hebben, en om dat de verkrijgen moet je langs de invoerder van het merk in België of langs de keuring. Daar controleren ze het motornummer sowieso.

Van zodra de wagen ingeschreven is, zal inderdaad niemand zien dat het een andere motor is die er in zit. Tenminste zolang je hetzelfde motortype behoud. Van zodra je er een ander type motor in legt, kan je al eens de tegenslag hebben dat er toevallig iemand op de keuring iets van je auto af weet, en ziet dat het niet de originele motor is.
When you think you know it all, it's a sure sign you don't -Colin McRae
Plaats reactie