Carpass bij vervangen motor ?

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Gast

Carpass bij vervangen motor ?

Bericht door Gast »

Ik ken iemand die zijn auto verkoopt met kapotte motor (Ik kan het misschien goedkoop laten maken) maar ik vroeg me af of de kilometers op de carpass van de oude motor gelden of voor degene die er dan in komt te staan ?
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Carpass bij vervangen motor ?

Bericht door Inazuma »

Een voertuig dat aan een particulier verkocht wordt, moet een car-pass hebben.
Daarvoor dient het voertuig gekeurd te worden.
Dat gaat niet lukken als het voertuig niet meer kan rijden ...


vervanging motor :
http://www.bfov-fbva.be/nl/procedures/v ... een-motor/

Carpass blijft op normale km staan tenzij de km-teller vervangen wordt (wat in voorkomend geval ook weer gedocumenteerd moet worden ...)
Brent Geerts
Medewerker
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 apr 2014, 22:10
Locatie: Mol

Re: Carpass bij vervangen motor ?

Bericht door Brent Geerts »

Gast schreef:Ik ken iemand die zijn auto verkoopt met kapotte motor (Ik kan het misschien goedkoop laten maken) maar ik vroeg me af of de kilometers op de carpass van de oude motor gelden of voor degene die er dan in komt te staan ?
Het is in België niet zo makkelijk om zomaar een motor te vervangen. Ik zou me eerst goed informeren voor je eraan begint. Als je het fout doet is je wagen mogelijk niet meer door de keuring te krijgen.
When you think you know it all, it's a sure sign you don't -Colin McRae
Gast

Re: Carpass bij vervangen motor ?

Bericht door Gast »

Brent Geerts schreef:
Gast schreef:Ik ken iemand die zijn auto verkoopt met kapotte motor (Ik kan het misschien goedkoop laten maken) maar ik vroeg me af of de kilometers op de carpass van de oude motor gelden of voor degene die er dan in komt te staan ?
Het is in België niet zo makkelijk om zomaar een motor te vervangen. Ik zou me eerst goed informeren voor je eraan begint. Als je het fout doet is je wagen mogelijk niet meer door de keuring te krijgen.
Ik heb veel familie in Polen, daar kost het aanzienlijk wat minder om het te laten maken, maar ik ben nog aan het bekijken of het het proberen waard is.
Het vervoer heen zou zowiezo iets kosten, maar terug dacht ik eraan om zelf terug te rijden ? Weet alleen niet hoe ik het dan zou moeten oplossen met verzekering e.d.
Brent Geerts
Medewerker
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 apr 2014, 22:10
Locatie: Mol

Re: Carpass bij vervangen motor ?

Bericht door Brent Geerts »

Gast schreef:
Brent Geerts schreef:
Gast schreef:Ik ken iemand die zijn auto verkoopt met kapotte motor (Ik kan het misschien goedkoop laten maken) maar ik vroeg me af of de kilometers op de carpass van de oude motor gelden of voor degene die er dan in komt te staan ?
Het is in België niet zo makkelijk om zomaar een motor te vervangen. Ik zou me eerst goed informeren voor je eraan begint. Als je het fout doet is je wagen mogelijk niet meer door de keuring te krijgen.
Ik heb veel familie in Polen, daar kost het aanzienlijk wat minder om het te laten maken, maar ik ben nog aan het bekijken of het het proberen waard is.
Het vervoer heen zou zowiezo iets kosten, maar terug dacht ik eraan om zelf terug te rijden ? Weet alleen niet hoe ik het dan zou moeten oplossen met verzekering e.d.
Als je de auto in België wilt invoeren zal je nog steeds langs de Belgische keuring moeten passeren, ook als je het klusje in Polen wilt laten doen. Daar gaan ze het zo goed als zeker zien aan je motornummer (en je moet mogelijk nog een gelijkvormigheidsattest aanvragen bij de constructeur, dan val je zeker door de mand)
Ik weet niet zeker of je hem van Polen naar hier zal kunnen rijden, volgens mij is de enige manier op een trailer. Misschien weet iemand anders daar wel meer over.
Mijn advies: Zoek gewoon een auto die in orde is ;) .
When you think you know it all, it's a sure sign you don't -Colin McRae
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Carpass bij vervangen motor ?

Bericht door Inazuma »

Vrij klassieke en legale omweg :

Exporteren
Ginds inschrijven
Modificeren - en modificatie officiële laten vastleggen door lokale technische keuring
Terug in België importeren
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Carpass bij vervangen motor ?

Bericht door Inazuma »

BTW : er wordt verwacht dat je je via de officiële weg van een voertuig ontdoet :

http://afss.emis.vito.be/afvalstroom/af ... voertuigen
Gast

Re: Carpass bij vervangen motor ?

Bericht door Gast »

Brent Geerts schreef:
Gast schreef:
Brent Geerts schreef: Het is in België niet zo makkelijk om zomaar een motor te vervangen. Ik zou me eerst goed informeren voor je eraan begint. Als je het fout doet is je wagen mogelijk niet meer door de keuring te krijgen.
Ik heb veel familie in Polen, daar kost het aanzienlijk wat minder om het te laten maken, maar ik ben nog aan het bekijken of het het proberen waard is.
Het vervoer heen zou zowiezo iets kosten, maar terug dacht ik eraan om zelf terug te rijden ? Weet alleen niet hoe ik het dan zou moeten oplossen met verzekering e.d.
Als je de auto in België wilt invoeren zal je nog steeds langs de Belgische keuring moeten passeren, ook als je het klusje in Polen wilt laten doen. Daar gaan ze het zo goed als zeker zien aan je motornummer (en je moet mogelijk nog een gelijkvormigheidsattest aanvragen bij de constructeur, dan val je zeker door de mand)
Ik weet niet zeker of je hem van Polen naar hier zal kunnen rijden, volgens mij is de enige manier op een trailer. Misschien weet iemand anders daar wel meer over.
Mijn advies: Zoek gewoon een auto die in orde is ;) .
Nee ik wil ook wel degelijk dat de auto in orde is en keurbaar in België, het vervangen kost daar zo veel minder door de werkuren die er een pak goedkoper zijn. :P
't Is niet dat ik omwegen wil nemen om het "gekeurd" te krijgen
Brent Geerts
Medewerker
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 apr 2014, 22:10
Locatie: Mol

Re: Carpass bij vervangen motor ?

Bericht door Brent Geerts »

Gast schreef:
Brent Geerts schreef:
Gast schreef:
Ik heb veel familie in Polen, daar kost het aanzienlijk wat minder om het te laten maken, maar ik ben nog aan het bekijken of het het proberen waard is.
Het vervoer heen zou zowiezo iets kosten, maar terug dacht ik eraan om zelf terug te rijden ? Weet alleen niet hoe ik het dan zou moeten oplossen met verzekering e.d.
Als je de auto in België wilt invoeren zal je nog steeds langs de Belgische keuring moeten passeren, ook als je het klusje in Polen wilt laten doen. Daar gaan ze het zo goed als zeker zien aan je motornummer (en je moet mogelijk nog een gelijkvormigheidsattest aanvragen bij de constructeur, dan val je zeker door de mand)
Ik weet niet zeker of je hem van Polen naar hier zal kunnen rijden, volgens mij is de enige manier op een trailer. Misschien weet iemand anders daar wel meer over.
Mijn advies: Zoek gewoon een auto die in orde is ;) .
Nee ik wil ook wel degelijk dat de auto in orde is en keurbaar in België, het vervangen kost daar zo veel minder door de werkuren die er een pak goedkoper zijn. :P
't Is niet dat ik omwegen wil nemen om het "gekeurd" te krijgen
Het gaat niet zo zeer over hoe je het doet. Een motorwissel in België door de keuring krijgen is gewoon zo goed als onmogelijk. In Nederland gaat dit bijvoorbeeld veel makkelijker. Je zou niet de eerste zijn die een wagen, die in het buitenland perfect in orde was voor de keuring, naar België haalt om hier tot de conclusie te komen dat je hem nooit door de keuring zal krijgen. In stukken verkopen is dan vaak de enige oplossing nog.
Wat je er mee doet moet je zelf weten, maar nogmaals, informeer je eerst goed. Want ook al kan het in Polen relatief goedkoop gemaakt worden, het zou niet leuk zijn als achteraf blijkt dat alles voor niets geweest is. ;)
When you think you know it all, it's a sure sign you don't -Colin McRae
Gast

Re: Carpass bij vervangen motor ?

Bericht door Gast »

Brent Geerts schreef:
Gast schreef:
Brent Geerts schreef: Als je de auto in België wilt invoeren zal je nog steeds langs de Belgische keuring moeten passeren, ook als je het klusje in Polen wilt laten doen. Daar gaan ze het zo goed als zeker zien aan je motornummer (en je moet mogelijk nog een gelijkvormigheidsattest aanvragen bij de constructeur, dan val je zeker door de mand)
Ik weet niet zeker of je hem van Polen naar hier zal kunnen rijden, volgens mij is de enige manier op een trailer. Misschien weet iemand anders daar wel meer over.
Mijn advies: Zoek gewoon een auto die in orde is ;) .
Nee ik wil ook wel degelijk dat de auto in orde is en keurbaar in België, het vervangen kost daar zo veel minder door de werkuren die er een pak goedkoper zijn. :P
't Is niet dat ik omwegen wil nemen om het "gekeurd" te krijgen
Het gaat niet zo zeer over hoe je het doet. Een motorwissel in België door de keuring krijgen is gewoon zo goed als onmogelijk. In Nederland gaat dit bijvoorbeeld veel makkelijker. Je zou niet de eerste zijn die een wagen, die in het buitenland perfect in orde was voor de keuring, naar België haalt om hier tot de conclusie te komen dat je hem nooit door de keuring zal krijgen. In stukken verkopen is dan vaak de enige oplossing nog.
Wat je er mee doet moet je zelf weten, maar nogmaals, informeer je eerst goed. Want ook al kan het in Polen relatief goedkoop gemaakt worden, het zou niet leuk zijn als achteraf blijkt dat alles voor niets geweest is. ;)
Mhm vervangen lijkt dan niet zo'n goede optie. Is reviseren dan geen beter idee ? De eigenaar wilt alleen maar kwijt dat de motor kapot is
Brent Geerts
Medewerker
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 apr 2014, 22:10
Locatie: Mol

Re: Carpass bij vervangen motor ?

Bericht door Brent Geerts »

Gast schreef:
Brent Geerts schreef:
Gast schreef:
Nee ik wil ook wel degelijk dat de auto in orde is en keurbaar in België, het vervangen kost daar zo veel minder door de werkuren die er een pak goedkoper zijn. :P
't Is niet dat ik omwegen wil nemen om het "gekeurd" te krijgen
Het gaat niet zo zeer over hoe je het doet. Een motorwissel in België door de keuring krijgen is gewoon zo goed als onmogelijk. In Nederland gaat dit bijvoorbeeld veel makkelijker. Je zou niet de eerste zijn die een wagen, die in het buitenland perfect in orde was voor de keuring, naar België haalt om hier tot de conclusie te komen dat je hem nooit door de keuring zal krijgen. In stukken verkopen is dan vaak de enige oplossing nog.
Wat je er mee doet moet je zelf weten, maar nogmaals, informeer je eerst goed. Want ook al kan het in Polen relatief goedkoop gemaakt worden, het zou niet leuk zijn als achteraf blijkt dat alles voor niets geweest is. ;)
Mhm vervangen lijkt dan niet zo'n goede optie. Is reviseren dan geen beter idee ? De eigenaar wilt alleen maar kwijt dat de motor kapot is
Reviseren lijkt mij in ieder geval een veel betere en administratief makkelijkere optie dan vervangen. Zeker als je het goedkoop kan laten doen in Polen.
When you think you know it all, it's a sure sign you don't -Colin McRae
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Carpass bij vervangen motor ?

Bericht door Inazuma »

Brent Geerts schreef:Je zou niet de eerste zijn die een wagen, die in het buitenland perfect in orde was voor de keuring, naar België haalt om hier tot de conclusie te komen dat je hem nooit door de keuring zal krijgen.
De EU verplicht België om voordien elders binnen de EU ingeschreven en goedgekeurde voertuigen, hier in te schrijven.

Je kan via de buitenlandse omweg, dingen doen die hier niet kunnen, en de Belgische keuring kàn niet anders dan ze te aanvaarden ...
Brent Geerts
Medewerker
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 apr 2014, 22:10
Locatie: Mol

Re: Carpass bij vervangen motor ?

Bericht door Brent Geerts »

Inazuma schreef:
Brent Geerts schreef:Je zou niet de eerste zijn die een wagen, die in het buitenland perfect in orde was voor de keuring, naar België haalt om hier tot de conclusie te komen dat je hem nooit door de keuring zal krijgen.
De EU verplicht België om voordien elders binnen de EU ingeschreven en goedgekeurde voertuigen, hier in te schrijven.

Je kan via de buitenlandse omweg, dingen doen die hier niet kunnen, en de Belgische keuring kàn niet anders dan ze te aanvaarden ...
Toen ik vorig jaar een auto uit Nederland wilde importeren, aanvaardde de keuring het hier nochtans niet zomaar, ookal was hij in orde voor de Nederlandse keuring .
Ze zeggen wel dat het toegelaten is, maar in de praktijk gebeurt het nog altijd niet.
Maar zoals ik al zei, onze gast doet wat hij wilt. Ik ga daarover niet discussiëren.
When you think you know it all, it's a sure sign you don't -Colin McRae
Gast

Re: Carpass bij vervangen motor ?

Bericht door Gast »

Weet iemand hoeveel ik zou moeten rekenen voor de herstelling (en revisie) in mijn ruwe prijsberekening ? Als student moet ik goed plannen hoeveel ik uitgeef voor ik een lening aanga bij de bank van mijn ouders :P

Misschien wel interessant om het zo snel mogelijk te doen, aangezien volgend jaar de prijs voor inschrijving gaat stijgen
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Carpass bij vervangen motor ?

Bericht door Stefan Peeters »

Gast schreef:Weet iemand hoeveel ik zou moeten rekenen voor de herstelling (en revisie) in mijn ruwe prijsberekening ?
Vraag even prijs bij een garagist misschien? En als je geen techneut bent en er toch zelf aan wil beginnen, doe je die prijs van de garagist maal drie.
Omdat je eerst wat kosten gaat maken om het zelf kapot te maken, en daarna de garagist moet betalen om jouw brokken te herstellen...
En voor je denkt dat ik sarcastisch wil zijn: been there, done that :mrgreen: :mrgreen:
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie