boete

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
pierre

boete

Bericht door pierre »

Gisteren tegen gehouden met mijn 125 cc scooter in een straat waar tijdelijk eenrichting van kracht was behalve dus voor fietsers en bromfietsers klasse A. Daar fietsers vooral met name wielerterroristen én bromfietsers klasse A doorgaans toch harder gaan dan 25 km/u negeer ik uit principe dergelijk verkeersbord. Omdat ik met een licht modelletje rij zie je aanvankelijk niet eens het verschil met een 50cc. Men moet dus al achteraan gaan kijken met welk soort nummerplaat men te maken heeft. Waar zijn we dan mee bezig? Net zoals het voorbijsteken van een file, want waarom koop je een scooter? Ofwel steek je ze links voorbij, maar dan is er niet altijd genoeg ruimte door de tegenliggers of allerhande obstakels ofwel rechts over het fietspad dus. Mag dan ook weer niet uiteraard. Mijn gedacht hierover is, ofwel laat men elke gemotoriseerde tweewieler toe in dergelijke straten zij het met een maximumsnelheid van 25 km/uur ofwel geen enkele, maar als men dit verkeersbord in de toekomst wil blijven behouden had ik hieromtrent graag meer controle gezien, in eerste instantie de fietsers en bromfietsers klasse A zelf betreffende die maximumsnelheid want daar wringt nu net het schoentje tov van de andere scooters.
GRO
Administrator
Berichten: 12746
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: boete

Bericht door GRO »

Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Dat je uit principe overtredingen maakt, omdat anderen dat ook doen?
Dat is in mijn ogen een foutief principe.
Gast

Re: boete

Bericht door Gast »

GRO schreef:Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Dat je uit principe overtredingen maakt, omdat anderen dat ook doen?
Dat is in mijn ogen een foutief principe.
Geen probleem, maar dan moet men alle gemotoriseerd verkeer verbieden en kan er geen discussie meer zijn
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: boete

Bericht door Benny Stinkens »

Waarom zet je dit eigenlijk hier op het forum :?:
Want in onze forumregels staat dat dit hier geen discussie-forum is. :idea:

Samengevat: Iemand die geen discussie wil start op een forum een discussie, waar dit niet is toegelaten. :roll:
Dat is tegen mijn principes :mrgreen:

Voor vragen hierover ben je uiteraard wel welkom. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: boete

Bericht door bert.covens »

Afbeelding

Verkeersbord C1, betekenis: verboden richting voor élke bestuurder.

Aangezien er -naar je schrijft- een onderbord staat dat de doorgang desondanks toch toelaat voor fietsers en bromfietsers klasse A, mogen zij daar wél inrijden. Met snelheid heeft het an sich niks te maken.

Zo die bromfiets klasse A, toch harder kan dan 25 km/u, IS het voor de wegcode geen bromfiets klasse A meer. Dan mag hij daar ook niet in. Meer zelfs, als hij desondanks ingeschreven en verzekerd is als bromfiets klasse A, voldoet hij niet aan het technisch reglement. En dan mag hij zelfs helemaal niet de openbare weg op ....

En verder: een ruiter te paard, een gespan, .... mogen er ook niet in. Zelfs iemand die een hoogbejaard Brabants trekpaard aan de hand leidt tegen nog nog geen 2 km/u, blijft een bestuurder en mag er ook niet in langs deze kant ......

Als je portemonnee je enigszins lief is, zet je overigens best je euh .... "principe" aan de kant. Een C1 negeren, is namelijk een derdegraadsovertreding:

http://www.wegcode.be/wetteksten/sectie ... n/488-art3
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Gast

Re: boete

Bericht door Gast »

Benny Stinkens schreef:Waarom zet je dit eigenlijk hier op het forum :?:
Want in onze forumregels staat dat dit hier geen discussie-forum is. :idea:

Samengevat: Iemand die geen discussie wil start op een forum een discussie, waar dit niet is toegelaten. :roll:
Dat is tegen mijn principes :mrgreen:

Voor vragen hierover ben je uiteraard wel welkom. :wink:
Is goed, wou dit gewoon even kwijt
Gast

Re: boete

Bericht door Gast »

bert.covens schreef:Afbeelding

Verkeersbord C1, betekenis: verboden richting voor élke bestuurder.

Aangezien er -naar je schrijft- een onderbord staat dat de doorgang desondanks toch toelaat voor fietsers en bromfietsers klasse A, mogen zij daar wél inrijden. Met snelheid heeft het an sich niks te maken.

Zo die bromfiets klasse A, toch harder kan dan 25 km/u, IS het voor de wegcode geen bromfiets klasse A meer. Dan mag hij daar ook niet in. Meer zelfs, als hij desondanks ingeschreven en verzekerd is als bromfiets klasse A, voldoet hij niet aan het technisch reglement. En dan mag hij zelfs helemaal niet de openbare weg op ....

En verder: een ruiter te paard, een gespan, .... mogen er ook niet in. Zelfs iemand die een hoogbejaard Brabants trekpaard aan de hand leidt tegen nog nog geen 2 km/u, blijft een bestuurder en mag er ook niet in langs deze kant ......

Als je portemonnee je enigszins lief is, zet je overigens best je euh .... "principe" aan de kant. Een C1 negeren, is namelijk een derdegraadsovertreding:

http://www.wegcode.be/wetteksten/sectie ... n/488-art3
Wees gerust, dit was pas mijn eerste boete met een scooter bij mijn weten, zulke overtredingen zijn dan ook niet van mijn gewoonte. No further questions :roll:
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: boete

Bericht door Inazuma »

Gast schreef:Is goed, wou dit gewoon even kwijt
En je rijbewijs ook ?
Dat is namelijk mogelijk ...

Als je je rijbewijs B minder dan 2 jaar hebt, komt er geen onmiddellijke inning, maar een dagvaarding :!:
Voor de rechtbank krijg je dan verplicht verval van het recht op sturen opgelegd + verplichte herstelonderzoek(en): minimum theorie of praktijk examen herdoen ...
Gast

Re: boete

Bericht door Gast »

Inazuma schreef:
Gast schreef:Is goed, wou dit gewoon even kwijt
En je rijbewijs ook ?
Dat is namelijk mogelijk ...

Als je je rijbewijs B minder dan 2 jaar hebt, komt er geen onmiddellijke inning, maar een dagvaarding :!:
Voor de rechtbank krijg je dan verplicht verval van het recht op sturen opgelegd + verplichte herstelonderzoek(en): minimum theorie of praktijk examen herdoen ...
Nee hoor, heb dit al veel langer dan 2 jaar
Gast

Re: boete

Bericht door Gast »

Gast schreef:
Benny Stinkens schreef:Waarom zet je dit eigenlijk hier op het forum :?:
Want in onze forumregels staat dat dit hier geen discussie-forum is. :idea:

Samengevat: Iemand die geen discussie wil start op een forum een discussie, waar dit niet is toegelaten. :roll:
Dat is tegen mijn principes :mrgreen:

Voor vragen hierover ben je uiteraard wel welkom. :wink:
Is goed, wou dit gewoon even kwijt
Ik heb toch nog een vraag, ik heb net gelezen dat een politiewagen zich mag opstellen op privéterrein om te flitsen mits goedkeuring van de eigenaar, zoniet zouden deze boetes ongeldig zijn. Maar geldt dit ook voor andere overtredingen?
GRO
Administrator
Berichten: 12746
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: boete

Bericht door GRO »

Best even aan de politie vragen.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: boete

Bericht door Benny Stinkens »

GRO schreef:Best even aan de politie vragen.
Politie is nu niet meteen de juiste bron voor deze vraag vrees ik.
Ikzelf ook niet, want ik heb er geen idee van. :oops:

Inazuma kennende zal waarschijnlijk wel meer weten :?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

Re: boete

Bericht door Gast »

Benny Stinkens schreef:
GRO schreef:Best even aan de politie vragen.
Politie is nu niet meteen de juiste bron voor deze vraag vrees ik.
Ikzelf ook niet, want ik heb er geen idee van. :oops:

Inazuma kennende zal waarschijnlijk wel meer weten :?:
Dat dacht ik ook... :oops:
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: boete

Bericht door Inazuma »

Er is voor zover ik weet geen enkel probleem wanneer een politieman vanop privé-grond een overtreding vaststelt.

Als de eigenaar daar niet mee opgezet is, moeten ze wél opkrassen, maar heeft dat (vzviw) geen effect op de geldigheid van de vaststellingen.
Plaats reactie