Geflitst?

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
K4lim3er0

Geflitst?

Bericht door K4lim3er0 »

Toen ik daarstraks onderweg naar huis (Sint-Niklaas) reed, ben ik mogelijk geflitst. Ik zat op een baan (ik geloof de Prins Alexanderlaan) waar de maximumsnelheid redelijk snel van 90 naar 70 en vervolgens (wegens werken) naar 50/uur gaat. Het was me allemaal wat chaotisch (wegenwerken, ugh), en ik meende me te herinneren van de rijschool dat ergens op deze baan een flitspaal zou moeten staan. Mijn probleem is het volgende: ik vrees dat ik nog tegen de 70 reed terwijl de maximumsnelheid al 50/u was, en ik ben bang dat ik mogelijk mijn voorlopig rijbewijs zal kwijtraken.

- Hoelang kan het duren voor ik iets hoor ivm een eventuele snelheidsovertreding?
- Hoe waarschijnlijk is het dat een voorlopig rijbewijs wordt ingetrokken?
- Moest dit worden ingetrokken, hoe lang dan?

Waarschijnlijk is er geen kant en klaar antwoord op deze vragen, maar mss heeft iemand hier een soortgelijke ervaring?

Sorry voor de eventueel verwarrende uitleg, maar ik ben echt aan het piekeren :/
GRO
Administrator
Berichten: 12745
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Geflitst?

Bericht door GRO »

en ik meende me te herinneren van de rijschool dat ergens op deze baan een flitspaal zou moeten staan
Hoort dat nu ook al bij de praktijkopleiding, de jongeren info geven over waar de flitscamera's staan, (zodat ze elders dan sneller kunnen rijden).
Straffe lesgever.
K4lim3er0

Re: Geflitst?

Bericht door K4lim3er0 »

GRO schreef:
en ik meende me te herinneren van de rijschool dat ergens op deze baan een flitspaal zou moeten staan
Hoort dat nu ook al bij de praktijkopleiding, de jongeren info geven over waar de flitscamera's staan, (zodat ze elders dan sneller kunnen rijden).
Straffe lesgever.
Ik denk niet dat het de bedoeling was van de lesgever om jongeren overal te snel te laten rijden (zodat ze elders...)?
Misschien krijgt de rijschool niet graag boetes en is de drang om een leerling extra te laten oppassen als de kans op flitsen groter is?
Geen idee, maar ik denk niet dat wat een lesgever tijdens zijn lessen doet betrekking heeft tot de vraag.
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Geflitst?

Bericht door bert.covens »

Als je geflitst bent ..... 70 waar je 50 mag .....

Duidde jouw teller 70 aan ? Doorgaans duidt de kilometerteller een tikkeltje méér aan, dan de snelheid die naderhand gemeten wordt. Van die gemeten snelheid, gaat dan nog een snelheidscorrectie af van 6km/u. En daarop word je dan finaal geverbaliseerd.

Als ik het goed begrijp, ben je niet staandegehouden ? Voor dergelijke snelheidsovertreding, denk ik niet meteen dat het parket in eerste instantie al gaat dagvaarden. Ik zou me dan eerder verwachten aan een tweede schrijven met een overschrijvingsformulier.

Zorg er dan voor, dat die tijdig en correct betaald word, en je bent er in principe vanaf.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Geflitst?

Bericht door Inazuma »

K4lim3er0 schreef: - Hoelang kan het duren voor ik iets hoor ivm een eventuele snelheidsovertreding?
Normaal een paar weken

Dergelijke overtreding wordt afgehandeld met een onmiddellijke inning: overschrijving
- Hoe waarschijnlijk is het dat een voorlopig rijbewijs wordt ingetrokken?
De onmiddellijke intrekking van het rijbewijs is een beveiligingsmaatregel.
Aangezien niemand je doen stoppen heeft, zal er dus geen intrekking gebeuren.
Plaats reactie