ongeval met voorlopige rijbewijs

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Alime

ongeval met voorlopige rijbewijs

Bericht door Alime »

hallo, ik heb vandaag mijn praktisch examen afgelegd en was er geslaagd.Heb ik vlug in gemeentehuis ingediend kort daarop heb ik een ongeval gehad politie kwam ter plaatse en heeft een pv opgesteld omdat ik aan het rijden was zonder begeleider wat zal de gevolgen hiervan zijn
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: ongeval met voorlopige rijbewijs

Bericht door bert.covens »

Haast en spoed .... zelden goed.

Je moet te allen tijde houder zijn van een rijbewijs, en dat rijbewijs ook bij je hebben. Het attest dat je geslaagd bent in je praktijkexamen, is géén rijbewijs. In afwachting dat je definitieve rijbewijs uitgereikt wordt, mag je wél nog blijven rijden onder dekking van je voorlopige rijbewijs (althans zolang dat nog geldig is). Maar dat betekent wél dat je de voorwaarden die eraan verbonden zijn, nog moet blijven respecteren. En dat heb je niet gedaan. De bestraffing is als volgt:

Artikel 30

§ 2. Met geldboete van 50 euro tot 500 euro, wordt gestraft hij die :

1° een overtreding heeft begaan van de bepalingen door de Koning vastgesteld krachtens artikel 23 §1, 2° en 4°, hetzij als bestuurder, hetzij als persoon die een bestuurder begeleidt met het oog op de scholing;

2° met het oog op de scholing in het sturen, een persoon begeleidt die in overtreding is met de bepalingen van 1°.


* Deze bedragen moet je nog vermenigvuldigen met 6 (opdeciemen), dus minimaal 300, maximaal 3000 euro.
* Een gedeelte ervan, kan voorwaardelijk zijn.
* Daarbovenop 150 euro verplichte bijdrage aan het zogenaamde slachtofferfonds.
* Daarbovenop nog gerechtskosten.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: ongeval met voorlopige rijbewijs

Bericht door Inazuma »

Doorgaans komen dergelijke inbreuken voor de politierechtbank.

Was het ongeval aan jou te wijten ?
Zo ja, komt dat er uiteraard ook nog bij ...
Plaats reactie