rijbewijs

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
kevin 05081996

rijbewijs

Bericht door kevin 05081996 »

hallo ik heb een vraag kan mijn rijbewijs B in beslag genomen worden omdat ik met een opgedreven brommer op rolletjes 83km/h behaalde op de moment van de incident had ik voorlopig rijbewijs 36 maanden
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: rijbewijs

Bericht door Inazuma »

kevin 05081996 schreef:hallo ik heb een vraag kan mijn rijbewijs B in beslag genomen worden omdat ik met een opgedreven brommer op rolletjes 83km/h behaalde op de moment van de incident had ik voorlopig rijbewijs 36 maanden
Dat is geen bromfiets meer, maar wordt door het opdrijven een niet-goedgekeurde motorfiets - inbreuk op wetgeving technische eisen brom- en motorfietsen.
Daar had je bovendien geen rijbewijs voor - inbreuk rijbewijswetgeving.
Voertuig was foutief verzekerd, en niet zoals verplicht ingeschreven ...


Gek genoeg kan een onmiddellijke intrekking van het rijbewijs niet voor inbreuken tegen de technische eisen van de brom- of motorfietsen, noch op basis van de rijbewijswetgeving (en scholing) of de rest ....

Het kan eventueel wél op basis van andere overtredingen die tegelijk vastgesteld zijn - bvb als je veel te snel reed met die "motorfiets."


Het rijden zonder een gepast rijbewijs, kan je later voor de rechter wél een verval van het recht tot besturen van motorvoertuigen opleveren.
Plaats reactie