Onvrijwillig in het buitenland

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Bangerd

Onvrijwillig in het buitenland

Bericht door Bangerd »

Ik rijd met een voorlopig rijbewijs alleen maar ik ben slecht in het kennen van de weg

Nu is het zo dat ik werk in moeksroen. Stel dat ik per toeval de afslag zou missen waardoor ik aan de grens kom. Wat moet ik doen in zo'n situatie en wat kunnen de gevolgen zijn? Het gaat hier dan niet over een vrijwillige keuze op een misdrijf te begaan.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Onvrijwillig in het buitenland

Bericht door de rijprof »

Buitenland is buitenland en daar mag je niet rijden met een voorlopig rijbewijs. Geen enkel excuus en de boetes kunnen hoog zijn.

Goed opletten dat je de afrit niet mist.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Bangerd

Re: Onvrijwillig in het buitenland

Bericht door Bangerd »

En vrijdagavond receptie gehad van het werk. Was de weg kwijt en het was 22u10 als ik thuis was. Ik veronderstel zelfde antwoord?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Onvrijwillig in het buitenland

Bericht door Benny Stinkens »

Een goede gps kost tegenwoordig 2 keer niks.
Veel goedkoper dan 2 keer een boete die je in deze gevallen kan oplopen. :idea:

Een gps kan je met een beetje geluk een paar jaren gebruiken, de boetes zijn dus weggegooid geld t.o.v. een gps :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Bangerd

Re: Onvrijwillig in het buitenland

Bericht door Bangerd »

Deze keer was ik hem inderdaad vergeten maar vanaf nu blijft hij in de auto liggen.
Liever met GPS nar mijn werk waar ik dagelijks naartoe rijdt dan de kas op het missen van de afslag ;-)
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Onvrijwillig in het buitenland

Bericht door GRO »

naar mijn werk waar ik dagelijks naartoe rijdt
Wat ik niet goed begrijp: Als je dagelijks naar je werk rijdt, hoe kan je dan toch nog de weg niet goed weten en per vergissing in het buitenland terecht komen of een verkeerde afrit nemen?
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Onvrijwillig in het buitenland

Bericht door Inazuma »

Bangerd schreef:En vrijdagavond receptie gehad van het werk. Was de weg kwijt en het was 22u10 als ik thuis was. Ik veronderstel zelfde antwoord?
Dan overtreed je de regels voor het gebruik van het voorlopige rijbewijs.

Artikel 30 § 2. Met geldboete van 50 euro tot 500 euro, wordt gestraft hij die :

1° een overtreding heeft begaan van de bepalingen door de Koning vastgesteld krachtens artikel 23 §1, 2° en 4°, hetzij als bestuurder, hetzij als persoon die een bestuurder begeleidt met het oog op de scholing;


Boete dus van 300 tot 3000 euro met opdeciemen inbegrepen
Bij veroordeling + 150 euro bijdrage voor zgn Slachtofferfonds en de gerechtskosten (simpel geval ongeveer 50 euro)


Zien dat je op tijd thuis bent dus ...
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Onvrijwillig in het buitenland

Bericht door Inazuma »

Bangerd schreef:Nu is het zo dat ik werk in moeksroen. Stel dat ik per toeval de afslag zou missen waardoor ik aan de grens kom. Wat moet ik doen in zo'n situatie en wat kunnen de gevolgen zijn? Het gaat hier dan niet over een vrijwillige keuze op een misdrijf te begaan.
In Frankrijk betekent dat dat je zonder rijbewijs rijdt ...

Straffen gaat tot een jaar cel en 15000 euro boete

Vergeleken met de boetetarieven hier, zijn die Frankrijk dus net iets pittiger ...

http://www.lelynx.fr/assurance-auto/inf ... ces-34052/
Plaats reactie