Parkeerschijf gebruik

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
User10373
Berichten: 183
Lid geworden op: 16 apr 2014, 16:29

Parkeerschijf gebruik

Bericht door User10373 »

Ik weet niet of deze bord bestaat maar ik vraag het beter voordat ik een boete krijg, als je een zone parking ziet zonder een logo van een parkeerschijf erbij, moet je dan je parkeerschijf gebruiken?
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Parkeerschijf gebruik

Bericht door de rijprof »

Kijk eens goed of er ergens 'betalend' bijstaat?
(betaal zone)
Of zie je betaalautomaten in de omgeving?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Brent Geerts
Medewerker
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 apr 2014, 22:10
Locatie: Mol

Re: Parkeerschijf gebruik

Bericht door Brent Geerts »

Je hebt verschillende versies.
Wat jij bedoelt is waarschijnlijk dit:
Afbeelding
Hier moet je een parkeerschijf leggen.

Dit bestaat ook:
Afbeelding
Hier moet je geen parkeerschijf leggen, maar een ticket kopen aan een automaat


Of dit:
Afbeelding
Dat is natuurlijk geen zone, maar het onderbord kan weggelaten worden waardoor je geen parkeerschijf meer moet leggen.

Als er geen parkeerschijf bij is afgebeeld moet je ze ook niet leggen
When you think you know it all, it's a sure sign you don't -Colin McRae
User10373
Berichten: 183
Lid geworden op: 16 apr 2014, 16:29

Re: Parkeerschijf gebruik

Bericht door User10373 »

Brent Geerts schreef:Je hebt verschillende versies.
Wat jij bedoelt is waarschijnlijk dit:
Afbeelding
Hier moet je een parkeerschijf leggen.

Dit bestaat ook:
Afbeelding
Hier moet je geen parkeerschijf leggen, maar een ticket kopen aan een automaat


Of dit:
Afbeelding
Dat is natuurlijk geen zone, maar het onderbord kan weggelaten worden waardoor je geen parkeerschijf meer moet leggen.

Als er geen parkeerschijf bij is afgebeeld moet je ze ook niet leggen
Bij het tweede bord waar betalend bijstaat, een vriend zegt dat je daar wel je parkeerschijf mag gebruiken voor 15 minuten, is dit waar of is het ENKEL met een betalings kaartje?
User10373
Berichten: 183
Lid geworden op: 16 apr 2014, 16:29

Re: Parkeerschijf gebruik

Bericht door User10373 »

Brent Geerts schreef:Je hebt verschillende versies.
Wat jij bedoelt is waarschijnlijk dit:
Afbeelding
Hier moet je een parkeerschijf leggen.

Dit bestaat ook:
Afbeelding
Hier moet je geen parkeerschijf leggen, maar een ticket kopen aan een automaat


Of dit:
Afbeelding
Dat is natuurlijk geen zone, maar het onderbord kan weggelaten worden waardoor je geen parkeerschijf meer moet leggen.

Als er geen parkeerschijf bij is afgebeeld moet je ze ook niet leggen
Wat ik nog wou vragen is als je betalend parking ziet staan is dat ook van 09:00 tot 18:00 van maandag t/m zaterdag?
User10373
Berichten: 183
Lid geworden op: 16 apr 2014, 16:29

Re: Parkeerschijf gebruik

Bericht door User10373 »

Brent Geerts schreef:Je hebt verschillende versies.
Wat jij bedoelt is waarschijnlijk dit:
Afbeelding
Hier moet je een parkeerschijf leggen.

Dit bestaat ook:
Afbeelding
Hier moet je geen parkeerschijf leggen, maar een ticket kopen aan een automaat


Of dit:
Afbeelding
Dat is natuurlijk geen zone, maar het onderbord kan weggelaten worden waardoor je geen parkeerschijf meer moet leggen.

Als er geen parkeerschijf bij is afgebeeld moet je ze ook niet leggen
Sorry voor het teveel stellen van vragen over dit maar dit is mijn 3de en laatste vraag.
Moet je hier ook een parkeerschijfje gebruiken of moet dat niet?
Als ik een antwoord krijg op mijn 3 vragen snap ik het helemaal dankzij jullie.



Afbeelding
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Parkeerschijf gebruik

Bericht door Stefan Peeters »

Gast schreef:Bij het tweede bord waar betalend bijstaat, een vriend zegt dat je daar wel je parkeerschijf mag gebruiken voor 15 minuten, is dit waar of is het ENKEL met een betalings kaartje?
In sommige gevallen mag je daar een kwartier gratis parkeren. Dat staat dan vermeld op de parkeerautomaat waar je een ticket kan kopen.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Parkeerschijf gebruik

Bericht door Stefan Peeters »

Gast schreef:Wat ik nog wou vragen is als je betalend parking ziet staan is dat ook van 09:00 tot 18:00 van maandag t/m zaterdag?
Ook dat staat vermeld op de parkeerautomaat. Op sommige plaatsen (bv heel drukke toeristische centra) moet je ook tijdens het weekend betalen.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Parkeerschijf gebruik

Bericht door Stefan Peeters »

Gast schreef:Moet je hier ook een parkeerschijfje gebruiken of moet dat niet?
Afbeelding
Neen, dat moet niet. Dit bord duidt alleen aan dat voertuigen met een mtm van meer dan 3.5 ton daar niet mogen parkeren.

Maar wel opletten: in een zone als deze kan ergens verderop een bord wel een verplichting tot betalend parkeren of tot het gebruik van een parkeerschijf opleggen...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
User10373
Berichten: 183
Lid geworden op: 16 apr 2014, 16:29

Re: Parkeerschijf gebruik

Bericht door User10373 »

Stefan Peeters schreef:
Gast schreef:Moet je hier ook een parkeerschijfje gebruiken of moet dat niet?
Afbeelding
Neen, dat moet niet. Dit bord duidt alleen aan dat voertuigen met een mtm van meer dan 3.5 ton daar niet mogen parkeren.

Maar wel opletten: in een zone als deze kan ergens verderop een bord wel een verplichting tot betalend parkeren of tot het gebruik van een parkeerschijf opleggen...
Sorry meneer Stefan maar toen ik de theorie over de parking even opfriste kwam ik dit bord tegen, moet je daar ook van maandag tot en met zaterdag van 09:00 tot 18:00u de parkeerschijf gebruiken of moet je daar 24u de parkeerschijf gebruiken?

Afbeelding
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Parkeerschijf gebruik

Bericht door Stefan Peeters »

Ati61 schreef:Sorry meneer Stefan maar toen ik de theorie over de parking even opfriste kwam ik dit bord tegen, moet je daar ook van maandag tot en met zaterdag van 09:00 tot 18:00u de parkeerschijf gebruiken of moet je daar 24u de parkeerschijf gebruiken?
Afbeelding
Van maandag tot en met zaterdag van 9 tot 18u.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: Parkeerschijf gebruik

Bericht door Wouter »

Ati61 schreef:Bij het tweede bord waar betalend bijstaat, een vriend zegt dat je daar wel je parkeerschijf mag gebruiken voor 15 minuten, is dit waar of is het ENKEL met een betalings kaartje?
In heel wat steden en gemeenten mag je voor korte tijd gratis parkeren. Op sommige plaatsen krijgen bijvoorbeeld inwoners een aparte 'parkeerschijf' waarmee ze kunnen aanduiden wanneer ze aankwamen. (met de gewone parkeerschijven zijn enkel aanduidingen per half uur mogelijk, en hiervoor dus niet geschikt)
Op de meeste plaatsen wordt er vermeld op de parkeerautomaat of je gratis mag parkeren en hoelang dan. Je moet dan wel toch een ticket nemen (gewoon zonder geld in te steken op de bevestigingsknop duwen is dat gewoonlijk) zodat bij een eventuele controle men kan zien dat je daar effectief nog maar kort staat.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Brent Geerts
Medewerker
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 apr 2014, 22:10
Locatie: Mol

Re: Parkeerschijf gebruik

Bericht door Brent Geerts »

Wouter schreef:
Ati61 schreef:Bij het tweede bord waar betalend bijstaat, een vriend zegt dat je daar wel je parkeerschijf mag gebruiken voor 15 minuten, is dit waar of is het ENKEL met een betalings kaartje?
In heel wat steden en gemeenten mag je voor korte tijd gratis parkeren. Op sommige plaatsen krijgen bijvoorbeeld inwoners een aparte 'parkeerschijf' waarmee ze kunnen aanduiden wanneer ze aankwamen. (met de gewone parkeerschijven zijn enkel aanduidingen per half uur mogelijk, en hiervoor dus niet geschikt)
Op de meeste plaatsen wordt er vermeld op de parkeerautomaat of je gratis mag parkeren en hoelang dan. Je moet dan wel toch een ticket nemen (gewoon zonder geld in te steken op de bevestigingsknop duwen is dat gewoonlijk) zodat bij een eventuele controle men kan zien dat je daar effectief nog maar kort staat.
Hier in Mol niet. Hier hebben ze een 'gratis kwartiertje' en daar kan je overal een kwartier gratis mee parkeren. Je hoeft hiervoor geen ticket te gaan halen. Dat zal dus van gemeente tot gemeente afhangen.
When you think you know it all, it's a sure sign you don't -Colin McRae
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Parkeerschijf gebruik

Bericht door GRO »

@Ati61

1. Het is niet nodig om bij elke vraag telkens een volledig antwoord en alle afbeeldingen van je voorganger te herhalen. Doe dat aub niet meer.
2. Als gemeenten afwijkingen toestaan op de normale regels, dan staat dat meestal wel uitgelegd op de betaalautomaat of parkeermeters.
3. Bekijk, als je de theorie leest, ook even het filmpje. Daarin worden soms zaken uitgelegd.
Plaats reactie