Onvoldoende op de praktijkexamen

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
User10373
Berichten: 183
Lid geworden op: 16 apr 2014, 16:29

Onvoldoende op de praktijkexamen

Bericht door User10373 »

Ik ben maandag helaas gebuist op mijn praktijkexamen. Het was er maandag zeer druk in Bree in de examencentrum en ik kan niet goed werken wanneer het druk is het is ook zo op school als mijn klas uit veel leerlingen bestaat kan ik minder goed werken dan een klas mijn weinig leerlingen ik vind van mijzelf dat dat het reden was dat ik een onvoldoende kreeg voor het praktijkexamen. mijn fouten waren dat ik de handrem half op had terwijl ik reed en toen ik terug kwam naar de examencentrum had ik mijn handrem vergeten op te trekken want er was veel volk bij jet examencentrum en daardoor kan ik niet goed werken zoals vermeld. Vinden jullie dit niet een beetje streng gebuist door de handrem?
Brent Geerts
Medewerker
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 apr 2014, 22:10
Locatie: Mol

Re: Onvoldoende op de praktijkexamen

Bericht door Brent Geerts »

Je handrem optrekken is zeer belangrijk. Als je het vergeet, en je auto bolt weg, is er in het beste geval wat schade aan de auto. In een andere, minder leuke situatie, wordt er iemand overreden door jou auto.

Je geeft zelf ook aan dat je zenuwachtig bent als het druk is. De bedoeling als je je rijbewijs haalt is wel dat je in alle omstandigheden een goede chauffeur kan zijn, en niet alleen als het jou uitkomt. Want er gaan sowiezo momenten zijn dat je ook gaat rijden als het druk is.
Misschien beter nog wat oefenen en eraan gewend raken.

Was dat trouwens de enige reden dat je gebuisd was?
When you think you know it all, it's a sure sign you don't -Colin McRae
User10373
Berichten: 183
Lid geworden op: 16 apr 2014, 16:29

Re: Onvoldoende op de praktijkexamen

Bericht door User10373 »

Brent Geerts schreef:Je handrem optrekken is zeer belangrijk. Als je het vergeet, en je auto bolt weg, is er in het beste geval wat schade aan de auto. In een andere, minder leuke situatie, wordt er iemand overreden door jou auto.

Je geeft zelf ook aan dat je zenuwachtig bent als het druk is. De bedoeling als je je rijbewijs haalt is wel dat je in alle omstandigheden een goede chauffeur kan zijn, en niet alleen als het jou uitkomt. Want er gaan sowiezo momenten zijn dat je ook gaat rijden als het druk is.
Misschien beter nog wat oefenen en eraan gewend raken.

Was dat trouwens de enige reden dat je gebuisd was?
Ja doordat ik de handrem ben vergeten
Brent Geerts
Medewerker
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 apr 2014, 22:10
Locatie: Mol

Re: Onvoldoende op de praktijkexamen

Bericht door Brent Geerts »

Handrem volgende keer afzetten dan.
When you think you know it all, it's a sure sign you don't -Colin McRae
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: Onvoldoende op de praktijkexamen

Bericht door Wouter »

Gast schreef:ik kan niet goed werken wanneer het druk is
Autorijden is een situatie die vrijwel constant druk is. Er komen ontelbaar veel signalen op je af, en je moet die zien te verwerken. Als je niet goed presteert in drukte, is dat onmogelijk. Sommige mensen lossen dat op door een heel deel van die signalen gewoon te negeren, maar dan wordt het er alleen maar gevaarlijker op.

Je zegt zelf dat je iets fout doet, omdat het te druk was. Gezien het feit dat het op de baan nu eenmaal druk is, vind je het dan niet normaal dat je daardoor gebuisd bent?

Als alles wat je hier op het forum al geschreven/gevraagd hebt waar is, dan ben je duidelijk nog niet klaar om deel te nemen aan het gemotoriseerde verkeer. Voor je eigen veiligheid, maar ook voor die van onze kinderen.
Als je verder leert rijden, doe dat dan ALSJEBLIEFT met een erkende rijschool, voor er brokken van komen.

Oh, trouwens, of het "te streng" is om te buizen voor het vergeten van de handrem, lees artikels zoals deze dan maar eens...

Vrouw vergeet handrem en belandt onder eigen wagen.

Dokter (69) raakt geplet onder eigen wagen

VIDEO: Forgot to pull handbrake

VIDEO: Don't forget the handbrake

In tegenstelling met wat de titel van de laatste video beweert, is zo'n situatie allesbehalve grappig. Daar zijn al genoeg (dodelijke) ongevallen mee gebeurd.


En of het vergeten afzetten van de handrem kwaad kan... Ziet dit er veilig uit? Om nog maar te zwijgen over de sleet aan je wagen.

VIDEO: Forgot about handbrake
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Onvoldoende op de praktijkexamen

Bericht door Inazuma »

Gast schreef:Vinden jullie dit niet een beetje streng gebuist door de handrem?
Neen.
Er vallen elk jaar doden doordat dit vergeten wordt.

Typisch is dat wanneer dit thema hier aan bod komt, er wat later weer zo'n geval opduikt in de media ... jinxed onderwerp vrees ik :twisted:
User10373
Berichten: 183
Lid geworden op: 16 apr 2014, 16:29

Re: Onvoldoende op de praktijkexamen

Bericht door User10373 »

Inazuma schreef:
Gast schreef:Vinden jullie dit niet een beetje streng gebuist door de handrem?
Neen.
Er vallen elk jaar doden doordat dit vergeten wordt.

Typisch is dat wanneer dit thema hier aan bod komt, er wat later weer zo'n geval opduikt in de media ... jinxed onderwerp vrees ik :twisted:
Ik vind het streng want de auto stond gewoon op een platte weg het was onmogelijk dat de auto weg zou gaan glijden
User10373
Berichten: 183
Lid geworden op: 16 apr 2014, 16:29

Re: Onvoldoende op de praktijkexamen

Bericht door User10373 »

Wouter schreef:
Gast schreef:ik kan niet goed werken wanneer het druk is
Autorijden is een situatie die vrijwel constant druk is. Er komen ontelbaar veel signalen op je af, en je moet die zien te verwerken. Als je niet goed presteert in drukte, is dat onmogelijk. Sommige mensen lossen dat op door een heel deel van die signalen gewoon te negeren, maar dan wordt het er alleen maar gevaarlijker op.

Je zegt zelf dat je iets fout doet, omdat het te druk was. Gezien het feit dat het op de baan nu eenmaal druk is, vind je het dan niet normaal dat je daardoor gebuisd bent?

Als alles wat je hier op het forum al geschreven/gevraagd hebt waar is, dan ben je duidelijk nog niet klaar om deel te nemen aan het gemotoriseerde verkeer. Voor je eigen veiligheid, maar ook voor die van onze kinderen.
Als je verder leert rijden, doe dat dan ALSJEBLIEFT met een erkende rijschool, voor er brokken van komen.

Oh, trouwens, of het "te streng" is om te buizen voor het vergeten van de handrem, lees artikels zoals deze dan maar eens...

Vrouw vergeet handrem en belandt onder eigen wagen.

Dokter (69) raakt geplet onder eigen wagen

VIDEO: Forgot to pull handbrake

VIDEO: Don't forget the handbrake

In tegenstelling met wat de titel van de laatste video beweert, is zo'n situatie allesbehalve grappig. Daar zijn al genoeg (dodelijke) ongevallen mee gebeurd.


En of het vergeten afzetten van de handrem kwaad kan... Ziet dit er veilig uit? Om nog maar te zwijgen over de sleet aan je wagen.

VIDEO: Forgot about handbrake
Ik ben klaar maak jij je maar niet druk door een handrem kun je niet tegen mij zeggen dat ik niet klaar ben dat zou grappig zijn
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: Onvoldoende op de praktijkexamen

Bericht door Wouter »

Geen enkele weg/parking/... is volledig vlak. Soms lijkt de auto stil te staan, maar is er niet veel nodig (zelfs wind kan genoeg zijn) om hem in beweging te krijgen. Eens in beweging, zal hij makkelijker in beweging blijven (basic fysica: statische wrijvingsconstante tussen twee voorwerpen is hoger dan de dynamische => het is moeilijker om iets in beweging te zetten dan om het in beweging te houden). Met de gevolgen die je in onder andere de verschillende artikels/video's die ik postte kan zien.

Als je blind blijft voor die realiteit en niet slimmer wil zijn dan dat, nogmaals, laat dan alsjeblieft de auto aan de kant, want ik vermoed dat je op andere vlakken even kortzichtig gaat blijven.

Verder is de vraag gesteld, het antwoord gegeven, en hebben we geprobeerd goed advies te geven om van jou een betere chauffeur te maken. Je bent er blijkbaar niet tevreden mee. oké dat is jouw keuze. Doe maar verder hoe je bezig bent, zet volgende keer weer de handrem niet aan want het is toch niet belangrijk. Veel succes met je pogingen om te slagen.
Daarmee wordt dit onderwerp afgesloten.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Gesloten