Voorlopig Rijbewijs rijden met Mercedes.

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
GUEST1997

Voorlopig Rijbewijs rijden met Mercedes.

Bericht door GUEST1997 »

Hallo,

Ik heb op 22 mei mijn voorlopig rijbewijs behaalt maar ik heb een vraagje ?
Mag ik met een Mercedes e220 w211 rijden met voorlopig rijbewijs automaat die links een klein handrem heeft waar de begeleider niet aankan.
Maar met dit auto ga ik niet praktijk examen afleggen . Ik heb van vele personen gehoord dat niet mag . De begeleider moet aan de handrem kunnen komen .
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: Voorlopig Rijbewijs rijden met Mercedes.

Bericht door Wouter »

GUEST1997 schreef:De begeleider moet aan de handrem kunnen komen .
Die regel is enkele jaren geleden afgeschaft.

Tegenwoordig mag het dus WEL, zowel tijdens je stage als tijdens het praktijkexamen.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
GUEST1997

Re: Voorlopig Rijbewijs rijden met Mercedes.

Bericht door GUEST1997 »

Maar het is een automatische versnellingsbak , Dus mag je het voertuig toch besturen . met een normale Voorlopige rijbewijs?
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Voorlopig Rijbewijs rijden met Mercedes.

Bericht door GRO »

Ja dat mag.

Misschien toch eens ons praktijkboek doornemen, want je vele personen baseren zich blijkbaar op oude info.

http://www.gratisrijbewijsonline.be/beg ... jkboek.htm
GUEST1997

Re: Voorlopig Rijbewijs rijden met Mercedes.

Bericht door GUEST1997 »

Ik heb de praktijk boek al gedownload . Kan ik op dit boek meer informatie vinden ?
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: Voorlopig Rijbewijs rijden met Mercedes.

Bericht door Wouter »

Als je het niet alleen download maar ook effectief aandachtig leest, kom je veel tegen.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
GUEST1997

Re: Voorlopig Rijbewijs rijden met Mercedes.

Bericht door GUEST1997 »

Ik heb het al gelezen maar heb geen informatie kunnen vinden over de onderwerp.
Brent Geerts
Medewerker
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 apr 2014, 22:10
Locatie: Mol

Re: Voorlopig Rijbewijs rijden met Mercedes.

Bericht door Brent Geerts »

Ik heb net nog geen 2 minuten moeten zoeken en ik heb het reeds gevonden.... Komaan hé man, een kleine inspanning leveren om je rijbewijs te halen mag wel hoor.
Makkelijker kan het volgens mij niet worden, het hoofdstuk 'de handrem' staat duidelijk vermeld in de inhoudstafel.

Nu ik toch bezig ben: pagina 126...
When you think you know it all, it's a sure sign you don't -Colin McRae
GUEST1997

Re: Voorlopig Rijbewijs rijden met Mercedes.

Bericht door GUEST1997 »

Dus je moet niks op voorhand moeten zeggen voor om een automaat te rijden, code 78 geldt toch na de praktijk examen of voor de theorie examen.

Ik ben eigenlijk bang om zo met begeleider op openbare weg ga rijden daarom dat ik het vraag. En voor dat ik gepakt ben door de politie. Hierdoor wou ik het zeker zijn.
Brent Geerts
Medewerker
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 apr 2014, 22:10
Locatie: Mol

Re: Voorlopig Rijbewijs rijden met Mercedes.

Bericht door Brent Geerts »

Ik heb je bericht even aangepast, het is code 78 en niet 92.

Je kan met je voorlopig rijbewijs zowel met een manuele als met een automatische versnellingsbak oefenen.

Ik begrijp wel niet meteen waarom je bang hebt om met een begeleider te rijden :?:

Van de politie moet je ook geen schrik hebben zolang je je aan de regels houdt.

Als je je praktijkexamen aflegt met een automatische versnellingsbak, en je bent geslaagd wordt deze code aangebracht op je vast rijbewijs en mag je dus niet meer met een manuele versnellingsbak rijden, tenzij je daarvoor opnieuw examen gaat afleggen.

Ik zou in elk geval kiezen voor de manuele, dan mag je met allebei rijden.
When you think you know it all, it's a sure sign you don't -Colin McRae
GUEST1997

Re: Voorlopig Rijbewijs rijden met Mercedes.

Bericht door GUEST1997 »

Ik ben niet bang om met begeleider te rijden. Maar mijn begeleider(papa) zegt als je gepakt word met een auto dat de handrem niet tussen de bestuurder en de begeleider zit dat dit streng bestraft word.


En bedankt voor je uitleg :D
Brent Geerts
Medewerker
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 apr 2014, 22:10
Locatie: Mol

Re: Voorlopig Rijbewijs rijden met Mercedes.

Bericht door Brent Geerts »

GUEST1997 schreef:Ik ben niet bang om met begeleider te rijden. Maar mijn begeleider(papa) zegt als je gepakt word met een auto dat de handrem niet tussen de bestuurder en de begeleider zit dat dit streng bestraft word.


En bedankt voor je uitleg :D
Nu dus niet meer, want het is toegestaan. 8)
When you think you know it all, it's a sure sign you don't -Colin McRae
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Voorlopig Rijbewijs rijden met Mercedes.

Bericht door GRO »

Maar mijn begeleider(papa) zegt als je gepakt word met een auto dat de handrem niet tussen de bestuurder en de begeleider zit dat dit streng bestraft word.
Als je papa zich voor alles gaat steunen op oude regels, dan zou ik, als ik van jou was, een andere begeleider nemen.
Ik heb het al gelezen maar heb geen informatie kunnen vinden over de onderwerp.
Lees dan bijvoorbeeld het hoofdstuk eens waaraan de auto moet voldoen waarmee je examen aflegt.
En kijk eens of daar staat dat er een handrem moet zijn binnen bereik van een begeleider.
NEEN. Vroeger wel, maar dat is afgeschaft.

lees ook even de hoofdstukken i.v.m. automatische versnelling.
Plaats reactie