Rijbewijs gestolen

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Bieke83

Rijbewijs gestolen

Bericht door Bieke83 »

Mijn portefuille is gestolen, heb aangifte gedaan, kreeg bewijs mee waarmee ik naar gemeente kan gaan, mag ik met dat document van de politie mee rijden of niet, de ene zegt ja andere zegt vragen aan gemeente.

Ondertussen is het mijne aangevraagd.
Bieke83

Re: Rijbewijs gestolen

Bericht door Bieke83 »

Bieke83 schreef:Mijn portefuille is gestolen, heb aangifte gedaan, kreeg bewijs mee waarmee ik naar gemeente kan gaan, mag ik met dat document van de politie mee rijden of niet, de ene zegt ja andere zegt vragen aan gemeente.

Ondertussen is het mijne aangevraagd.
het is geen voorlopig rijbewijs, is mijn officieel rijbewijs sinds 2010.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Rijbewijs gestolen

Bericht door Stefan Peeters »

Je mag daarmee niet rijden:
§2. Een aanvraag om een rijbewijs, zoals bedoeld in artikel 17, wordt ingediend bij de overheid bedoeld in artikel 7.

Zij is vergezeld van :

1° een attest van aangifte van verlies of diefstal gedaan bij de lokale politie, de federale politie of de overheid bedoeld in artikel 7 indien de ingeroepen reden verlies of diefstal is. Dit attest, waarvan het model is vastgesteld door de Minister, mag niet gebruikt worden ter vervanging van het rijbewijs;
http://www.wegcode.be/wetteksten/sectie ... /644-t3hs5" target="_blank
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Bieke83

Re: Rijbewijs gestolen

Bericht door Bieke83 »

Dank u wel Stefan, ik dacht wel zoiets, maar ik heb geen overtredingen begaan, ik heb direct na het weekend een duplicaat gaan aanvragen, zou vandaag of vrijdag al binnen moeten zijn, we zullen zien vrijdag.

Dank je el voor de bevestiging.
Stefan Peeters schreef:Je mag daarmee niet rijden:
§2. Een aanvraag om een rijbewijs, zoals bedoeld in artikel 17, wordt ingediend bij de overheid bedoeld in artikel 7.

Zij is vergezeld van :

1° een attest van aangifte van verlies of diefstal gedaan bij de lokale politie, de federale politie of de overheid bedoeld in artikel 7 indien de ingeroepen reden verlies of diefstal is. Dit attest, waarvan het model is vastgesteld door de Minister, mag niet gebruikt worden ter vervanging van het rijbewijs;
http://www.wegcode.be/wetteksten/sectie ... /644-t3hs5" target="_blank
Bieke83

Re: Rijbewijs gestolen

Bericht door Bieke83 »

Ik denk dat er niet niet veel duidelijkheid over te vinden is op de site van de gemeenten, dus daarmee kwam ik het hier vragen, ik weet niet of de politie dat wel gezegd had, wel mee naar de gemeente gaan, maar niet gezegd of ik er mee mag rijden of niet, zou nochtans handig zijn als ze het doorgeven bij het aangeven ervan, dan is er ineens duidelijkheid.


Dank je el voor de bevestiging.
Stefan Peeters schreef:Je mag daarmee niet rijden:
§2. Een aanvraag om een rijbewijs, zoals bedoeld in artikel 17, wordt ingediend bij de overheid bedoeld in artikel 7.

Zij is vergezeld van :

1° een attest van aangifte van verlies of diefstal gedaan bij de lokale politie, de federale politie of de overheid bedoeld in artikel 7 indien de ingeroepen reden verlies of diefstal is. Dit attest, waarvan het model is vastgesteld door de Minister, mag niet gebruikt worden ter vervanging van het rijbewijs;
http://www.wegcode.be/wetteksten/sectie ... /644-t3hs5" target="_blank
[/quote]
Plaats reactie