Rijbewijs B vervallen op 31/08/2013

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
stijn66666

Rijbewijs B vervallen op 31/08/2013

Bericht door stijn66666 »

Vraagje:

Moet ik nu rijles volgen ofzo voor ik theorie mag doen?
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Rijbewijs B vervallen op 31/08/2013

Bericht door Inazuma »

stijn66666 schreef:Vraagje:
Moet ik nu rijles volgen ofzo voor ik theorie mag doen?
Theorie mag je zelf terug gaan doen.
Die zal al wel meer dan 3 jaar geleden zijn denk ik :?:
Je theoretische rijbewijs moet je minder dan 3 jaar voor het praktische examen afgelegd hebben.
Zorg dat je de theorie kent, als je 2x flest op het theorie examen : 12 uur onderricht in de rijschool volgen !


Voor de praktijk vrees ik dat je met de rijschool verder moet, of 3 jaar wachten ...


Er zijn al wat draadjes over :

viewtopic.php?f=1&t=17401" target="_blank
Gast

Re: Rijbewijs B vervallen op 31/08/2013

Bericht door Gast »

Inazuma schreef:
stijn66666 schreef:Vraagje:
Moet ik nu rijles volgen ofzo voor ik theorie mag doen?
Theorie mag je zelf terug gaan doen.
Die zal al wel meer dan 3 jaar geleden zijn denk ik :?:
Je theoretische rijbewijs moet je minder dan 3 jaar voor het praktische examen afgelegd hebben.
Zorg dat je de theorie kent, als je 2x flest op het theorie examen : 12 uur onderricht in de rijschool volgen !


Voor de praktijk vrees ik dat je met de rijschool verder moet, of 3 jaar wachten ...


Er zijn al wat draadjes over :

viewtopic.php?f=1&t=17401" target="_blank
Het is toch 3 jaar na vervalingdatum of niet? dus 31/08/2016 dat ik mijn theorie terug kan doen zonder rijschool?
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Rijbewijs B vervallen op 31/08/2013

Bericht door Inazuma »

Gast schreef:Het is toch 3 jaar na vervalingdatum of niet? dus 31/08/2016 dat ik mijn theorie terug kan doen zonder rijschool?
De theorie kan je zelf terug gaan doen indien nodig.
Maar als je 2x niet slaagt, moet je voor theorie-opleiding naar de rijschool.

Wanneer je het praktische examen gaat doen, moet het minder dan 3 jaar geleden zijn dat je de theorie met succes aflegde.

Een nieuw voorlopig rijbewijs kan je maar krijgen als het oude 3 jaar vervallen is, dus 3 jaar na de einddatum daarvan.
Wil je intussentijd toch een rijbewijs B halen, moet de opleiding en examen via de rijschool.


Dit is een 180° bocht in de rijbewijswetgeving, en zo te zien zonder overgangsmaatregelen voor wie het rijbewijs rond de invoering van de nieuwe regels verviel ... :x
Plaats reactie