Wordt er wel gecontroleerd op afstand houden op de autostrad

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Rosalie

Wordt er wel gecontroleerd op afstand houden op de autostrad

Bericht door Rosalie »

Vele ongevallen hebben te maken met het feit dat er aan snelheden tot 120km/h te weinig afstand wordt gehouden op de autostrade.

Zelf denk ik dat er echt véél minder ongevallen zouden gebeuren indien er systematisch meer afstand zou worden gehouden. Ja toch?

Maar wordt dit wel gecontroleerd?

Persoonlijk denk ik dat men doorgaans vaker voor dingen beboet worden die minder erg zijn, terwijl er dan 'geen tijd of manschappen' meer zijn om de grotere boosdoeners van ongevallen te controleren.

Bijvoorbeeld: - een bestuurder wordt (terecht) aangehouden omdat hij 130 km/h reed op een lege autostrade.
- een andere bestuurder rijdt op een zeer drukke autostrade 80 km/h waardoor hij geen veilige remafstand kan houden, echter, worden dergelijke bestuurders ooit aangehouden?
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Wordt er wel gecontroleerd op afstand houden op de autos

Bericht door Stefan Peeters »

Er wordt daarop wel degelijk gecontroleerd en boetes uitgeschreven. Maar helaas veel te weinig, omdat in België meer gefocust wordt op snelheidsovertredingen, die veel gemakkelijker vast te stellen zijn.

Aangezien dit forum niet bedoeld is om te discussiëren en dit een bijzonder gevoelig onderwerp is, ga ik hier wel een slotje op plaatsen. Verdere opmerkingen kunnen natuurlijk nog wel per pm of mail aan de moderatoren gestuurd worden.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Gesloten