Kan dit problemen geven op de rollen

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
biggy
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2013, 20:53

Kan dit problemen geven op de rollen

Bericht door biggy »

Beste Forumleden,
Ik heb een Derbi senda extreme 50sm. Het is een 50cc en volledig nieuw gekocht dus standaard begrensd en ik heb er niets aan gepruts.
Maar ik ga op de baan 52 km per uur op de teller en soms 54 als ik wind mee heb en van een brug af met wind mee 60 km per uur. Dat is veel te snel. Normaal ga ik 52 ik weet dat tellers een afwijking hebben dus heb ik gemeten met mijn gps van de iphone. op een rechtstuk met wind tegen gaf hem 47 km per uur aan maximum 50. Kan dit problemen geven op de rollen. En wat zijn de gevolgen. En ik heb gehoord dat de wetten zijn veranderd niet ? En normaal mag de dealer toch alleen brommers verkopen die 45 per uur gaan want op de papieren staat dat de maximale snelheid 45 is.

Alvast bedankt.
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Kan dit problemen geven op de rollen

Bericht door bert.covens »

Als ik mij niet vergis, wordt er op de rollentestbank een marge genomen van 8 km/u.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Gast

Re: Kan dit problemen geven op de rollen

Bericht door Gast »

bert.covens schreef:Als ik mij niet vergis, wordt er op de rollentestbank een marge genomen van 8 km/u.
Op de rollen ga je zowizo sneller omdat er geen weerstand is van wind gewicht en van die dingens. Daarom die marge..
Gast

Re: Kan dit problemen geven op de rollen

Bericht door Gast »

bert.covens schreef:Als ik mij niet vergis, wordt er op de rollentestbank een marge genomen van 8 km/u.
Ja en neen ...

Hangt in eerste instantie af van de gemeten snelheid op de rollentestbank
Eerst test in onbeladen toestand op de rollentestbank, indien boven de maximum toegelaten snelheid (25/45 km), dan wordt een test in beladen toestand utigevoerd ...

Lage snelheden = marge van 10 km/u
Hogere snelheden = marge van 8 km/u

Indien snelheid gemeten met een geijkt radartoestel = marge van 6 km/uur
Plaats reactie