Ritsen.

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
GRO
Administrator
Berichten: 12746
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Ritsen.

Bericht door GRO »

En mijn vraag die ik voorheen reeds voorlegde aan de makers van dit KB:
Hoe werkt het bij druk verkeer en een wegversmalling op een autosnelweg, wanneer motorfietsen tussen de rijstroken in mogen rijden?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Ritsen.

Bericht door Benny Stinkens »

Gast schreef: Daar vreesde ik al voor. En Inazuma heeft gelijk als hij stelt dat er bij deze wet blijkbaar zeer weinig aan rechtszekerheid gedacht is. Mijn woord tegen het uwe... bewijsbaarheid... binnenkort rijden we allemaal met een camera rond.
Met deze camera gaan we ook nog stunten tegenkomen, want veel bewijsbaarheid zie ik niet in deze dingen. :idea:

Een voorbeeldje: Laatst in de media verschenen; ging het over iemand die zich agressief gedroeg op een autosnelweg door verschillende keren gevaarlijk in de remmen te gaan.

Dit werd dus gefilmd, maar wat er niet gefilmd werd was wat er aan vooraf ging.
(ik wil bij deze trouwens niet beweren dat er iets aan vooraf gegaan is, want ik was er niet bij, het is dus bedoeld als voorbeeld)

Laat ons nu "stellen" -daar gaan we weer met stellen- dat iemand een ander persoon agressief benaderd zonder dit te filmen en als deze dan uit zijn dak gaat gewoon even zijn camera aan zet. :roll:

Ook hier zal dus de beste advocaat winnen :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Ritsen.

Bericht door Inazuma »

GRO schreef:En mijn vraag die ik voorheen reeds voorlegde aan de makers van dit KB:
Hoe werkt het bij druk verkeer en een wegversmalling op een autosnelweg, wanneer motorfietsen tussen de rijstroken in mogen rijden?
Dat is men vrolijk "vergeten" ...
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Ritsen.

Bericht door bert.covens »

Een wettekst is maar zo zinvol, als de mate waarin hij ook afdwingbaar is. Ik heb zo'n héél klein vermoeden dat het schoentje daar gaat knellen ....
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Ritsen.

Bericht door Inazuma »

bert.covens schreef:Een wettekst is maar zo zinvol, als de mate waarin hij ook afdwingbaar is. Ik heb zo'n héél klein vermoeden dat het schoentje daar gaat knellen ....
Op het moment knelt het schoentje al bij de simpele vraag hoe de wettekst moet toegepast worden wanneer er links en rechts een rijstrook wegvalt.

Zelfs dat is niet duidelijk, hoewel het nadrukkelijk voorzien is ... :roll:
Plaats reactie