voorlopig rijbewijs

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
GirlinArmour

voorlopig rijbewijs

Bericht door GirlinArmour »

Hallo :)
Ik heb een vraagje... Ik heb nu al bijna een jaar mijn voorlopig rijbewijs, maar heb al heel lang niet meer gereden/geoefend. Mijn vader wil niet met mij oefenen (hij kan zich niet kalm houden), maar mijn broers willen dat wel. Het probleem is echter dat mijn broer enkel wil oefenen met mijn papa zijn auto, omdat hij zegt dat als ik ergens tegen rij met zijn auto, hij niet verzekerd is.
Mijn vraag is nu of dat effectief zo is. Stel dat ik met de auto van mijn broer rij, hij zit naast mij om wat te begeleiden, en ik rij bijvoorbeeld ergens tegen. Is hij dan verzekerd of niet?

Mvg
E.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: voorlopig rijbewijs

Bericht door de rijprof »

Dan ben je ook verzekerd als je meldt aan jouw verzekeringsmakelaar dat je leerling-bestuurder bent.
Je (via jouw broer) betaalt dan waarschijnlijk een lichte toeslag.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: voorlopig rijbewijs

Bericht door Wouter »

Dit is inderdaad een verzekeringskwestie. Sommige maatschappijen rekenen iets extra aan als een leerling-bestuurder met de auto gaat rijden. Anderen doen dat niet, maar je laat het toch best nog altijd weten aan je makelaar. Zo vermijd je problemen moest er toch een ongeval gebeuren.

Dit is wel hetzelfde verhaal, of je nu met de auto van je vader of van je broer rijdt...
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
GirlinArmour
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2013, 13:28
Locatie: Kortrijk

Re: voorlopig rijbewijs

Bericht door GirlinArmour »

Ja 'k dacht al zoiets :)
Bedankt
GirlinArmour
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2013, 13:28
Locatie: Kortrijk

Re: voorlopig rijbewijs

Bericht door GirlinArmour »

Nog een vraagje: moet je betalen bij de verzekeraar om iemand als occasioneel gebruiker aan te geven?

Emelie
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: voorlopig rijbewijs

Bericht door Wouter »

Opnieuw: dat is een verzekeringskwestie die je dus best opneemt met je makelaar/maatschappij. Polissen en premies zijn nogal individueel onderhandelbaar, dus ook dit soort extra's kunnen verschillen van maatschappij tot maatschappij, en zelfs van klant tot klant.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Gast

Re: voorlopig rijbewijs

Bericht door Gast »

GirlinArmour schreef:Nog een vraagje: moet je betalen bij de verzekeraar om iemand als occasioneel gebruiker aan te geven?

Emelie
Bij mijn verzekering niet. Dan moet je de persoon opgeven als onregelmatige bestuurder.

Geef je hem op als regelmatige bestuurder betaal je volle pot :).
Plaats reactie