Ik rijd dagelijks over een 'verhoogde inrichting' welke voorzien is van het aanwijzingsbord,
onmiddellijk gevolgd (met een tussenafstand 20 meter) door een nieuwe verhoogde inrichting.
Deze laatste of 2 de verhoging in het wegdek is niet aangeduid door een blauw bord.
Geldt op deze laatste ook een snelheidsbeperking van 30 km/u ?
Moet ik dit zien als één geheel.
Ik weet het even niet.
verhoogde inrichting.
-
- Berichten: 4191
- Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
- Locatie: hemiksem
Re: verhoogde inrichting.
Er zijn eigenlijk 3 manieren om een verhoogde inrichting correct te signaleren:
mogelijkheid 1
Het driehoekige gevarenbordje op afstand, en het vierkantje gevarenbordje bij de verhoogde inrichting zelf
+
mogelijkheid 2
Gaat het om een verhoogd kruispunt, volstaat het om de verhoogde inrichting op afstand aan te kondigen
mogelijkheid 3
In een zone 30, hoeft er geen enkel bord te staan
Valt die 2de verhoogde inrichting onder geen van deze 3 mogelijkheden, dan gelden de regels van een verhoogde inrichting er strikt genomen niet. Je moet dan wel nog te allen tijde je snelheid aanpassen .....
mogelijkheid 1
Het driehoekige gevarenbordje op afstand, en het vierkantje gevarenbordje bij de verhoogde inrichting zelf
+
mogelijkheid 2
Gaat het om een verhoogd kruispunt, volstaat het om de verhoogde inrichting op afstand aan te kondigen
mogelijkheid 3
In een zone 30, hoeft er geen enkel bord te staan
Valt die 2de verhoogde inrichting onder geen van deze 3 mogelijkheden, dan gelden de regels van een verhoogde inrichting er strikt genomen niet. Je moet dan wel nog te allen tijde je snelheid aanpassen .....
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Re: verhoogde inrichting.
De situatie is er als volgt:
http://goo.gl/maps/IZOvl" target="_blank
http://goo.gl/maps/IZOvl" target="_blank
-
- Berichten: 4191
- Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
- Locatie: hemiksem
Re: verhoogde inrichting.
We hebben het hier over een verhoogd kruispunt. We vallen dus onder mogelijkheid 2.
In plaats van het aanwijzingsbord bij het kruispunt te plaatsen, had men déze verhoogde inrichting moeten aankondigen door een gevarenbordje op afstand. De wetgever heeft het nu net zo voorzien, om de wirwar van verkeersborden op het kruispunt te verminderen. En toch doet de wegbeheerder hier net het omgekeerde: op het kruispunt er een wirwar van verkeersborden van maken .....
Door dit geknoei, gelden hier strikt genomen de specifieke gedragsregels van een verhoogde inrichting niet.
En er hapert hier nog wel meer.
1) Op die verhoogde inrichting, houdt het fietspad kennelijk op te bestaan. Fietsers die het fietspad verlaten, om verder te rijden op de rijbaan, hebben voorrang op auto's. Maar het einde van dat fietspad moet wél aangekondigd worden door een , op afstand. In de regel op 150 meter. Naar ik zo kan zien, hebben ze daar ipv dit gevarenbordje, verkeerdelijk een aanwijzingsbord gezet. Dat bord dient echter om een oversteekplaats aan te duiden, maar die ligt er dan domweg niet eens.
2) >>> hier zie je het verkeersbord , dat een fietspad aanduidt. Maar voorbij het kruispunt, wordt dit bord kennelijk niet herhaald. Fietsers en andere bestuurders die dus uit deze zijstraat komen, zien niet eens dat het een fietspad is.
3) In beide rijrichtingen, staat het bord, dat aangeeft dat 't een voorrangskruispunt betreft, een eind voor het kruispunt, ipv vlakbij het kruispunt. Dit verkeersbord, is nochtans géén gevarenbord, maar een gewoon voorrangsbord. Dit hoort veel dichter bij het kruispunt te staan.
WegWANbeheer van de bovenste plank is het.
In plaats van het aanwijzingsbord bij het kruispunt te plaatsen, had men déze verhoogde inrichting moeten aankondigen door een gevarenbordje op afstand. De wetgever heeft het nu net zo voorzien, om de wirwar van verkeersborden op het kruispunt te verminderen. En toch doet de wegbeheerder hier net het omgekeerde: op het kruispunt er een wirwar van verkeersborden van maken .....
Door dit geknoei, gelden hier strikt genomen de specifieke gedragsregels van een verhoogde inrichting niet.
En er hapert hier nog wel meer.
1) Op die verhoogde inrichting, houdt het fietspad kennelijk op te bestaan. Fietsers die het fietspad verlaten, om verder te rijden op de rijbaan, hebben voorrang op auto's. Maar het einde van dat fietspad moet wél aangekondigd worden door een , op afstand. In de regel op 150 meter. Naar ik zo kan zien, hebben ze daar ipv dit gevarenbordje, verkeerdelijk een aanwijzingsbord gezet. Dat bord dient echter om een oversteekplaats aan te duiden, maar die ligt er dan domweg niet eens.
2) >>> hier zie je het verkeersbord , dat een fietspad aanduidt. Maar voorbij het kruispunt, wordt dit bord kennelijk niet herhaald. Fietsers en andere bestuurders die dus uit deze zijstraat komen, zien niet eens dat het een fietspad is.
3) In beide rijrichtingen, staat het bord, dat aangeeft dat 't een voorrangskruispunt betreft, een eind voor het kruispunt, ipv vlakbij het kruispunt. Dit verkeersbord, is nochtans géén gevarenbord, maar een gewoon voorrangsbord. Dit hoort veel dichter bij het kruispunt te staan.
WegWANbeheer van de bovenste plank is het.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Re: verhoogde inrichting.
Stevige puinhoop daar ...
opritten van verkeersplateaus mogen niet in een bocht liggen
fietspad wordt niet doorgetrokken op eerder kruispunt net buiten de bbk
op dit kp "eindigt" wettelijk gezien het fietspad, geen markeringen of D7 nadien, dus fietsers ... op de rijbaan terwijl het als "fietspad" bedoelde betonstrookje voortloopt.
Wie keurt dat allemaal goed eigenlijk
opritten van verkeersplateaus mogen niet in een bocht liggen
fietspad wordt niet doorgetrokken op eerder kruispunt net buiten de bbk
op dit kp "eindigt" wettelijk gezien het fietspad, geen markeringen of D7 nadien, dus fietsers ... op de rijbaan terwijl het als "fietspad" bedoelde betonstrookje voortloopt.
Wie keurt dat allemaal goed eigenlijk
Re: verhoogde inrichting.
De regeringInazuma schreef:Stevige puinhoop daar ...
opritten van verkeersplateaus mogen niet in een bocht liggen
fietspad wordt niet doorgetrokken op eerder kruispunt net buiten de bbk
op dit kp "eindigt" wettelijk gezien het fietspad, geen markeringen of D7 nadien, dus fietsers ... op de rijbaan terwijl het als "fietspad" bedoelde betonstrookje voortloopt.
Wie keurt dat allemaal goed eigenlijk
-
- Berichten: 4191
- Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
- Locatie: hemiksem
Re: verhoogde inrichting.
Niet echt.
De regering heeft namelijk voor dit soort zaken plaatsingsvoorwaarden opgesteld. En die worden hier flagrant genegeerd door de wegbeheerder. En blijkbaar ontbreekt het in ons landje aan verbalisanten die hiervan de nodige vaststellingen willen/kunnen doen, en aan een parket dat zulke overtredingen eindelijk eens bestraft...
De regering heeft namelijk voor dit soort zaken plaatsingsvoorwaarden opgesteld. En die worden hier flagrant genegeerd door de wegbeheerder. En blijkbaar ontbreekt het in ons landje aan verbalisanten die hiervan de nodige vaststellingen willen/kunnen doen, en aan een parket dat zulke overtredingen eindelijk eens bestraft...
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken