20 uur rijbewijs

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Nas

20 uur rijbewijs

Bericht door Nas »

Ik heb men voorlopig rijbewijs met 20 uur al een tijdje en nu zou ik graag willen weten hoeveel de boetes zijn als ik iemand mee laat rijden die niet ouder is dan 24 en nog geen rijbewijs heeft ?

Mvg
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: 20 uur rijbewijs

Bericht door bert.covens »

§ 2. Met geldboete van 50 euro tot 500 euro, wordt gestraft hij die :

1° een overtreding heeft begaan van de bepalingen door de Koning vastgesteld krachtens artikel 23 §1, 2° en 4°, hetzij als bestuurder, hetzij als persoon die een bestuurder begeleidt met het oog op de scholing;


* Deze bedragen moet je nog vermenigvuldigen met 6 (opdeciemen).
* Een gedeelte kan voorwaardelijk zijn.
* Daarbovenop gerechtskosten.
* Daarbovenop 150 euro verplichte bijdrage aan het slachtofferfonds.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: 20 uur rijbewijs

Bericht door Benny Stinkens »

Nas schreef:Ik heb men voorlopig rijbewijs met 20 uur al een tijdje en nu zou ik graag willen weten hoeveel de boetes zijn als ik iemand mee laat rijden die niet ouder is dan 24 en nog geen rijbewijs heeft ?

Mvg
De vraag die je jezelf ook eens moet stellen is wat de gevolgen zijn als je een ongeval krijgt en je moet tegen de ouders van "die iemand" gaan vertellen dat hun zoon/dochter verongelukt is door jou mededoen. :roll:

Als in zo een geval je verzekering zich ook nog terug trekt ben je "goed gaar" voor de rest van je leven. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie