Onbekende maakt foto's van mijn auto

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Kobra
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 nov 2012, 10:58

Onbekende maakt foto's van mijn auto

Bericht door Kobra »

Hello

Een onbekende man maakte foto's van mijn auto, wanneer ik hem aanspraak ging hij gewoon weg, hij was gekleed net als een iemand van overheid(bv.politie of busschauffeur)
MIjn auto staat daar een tijdje al ongeveer een maand. Kan dat een aanleiding zijn,mijn papieren zijn in orde.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Onbekende maakt foto's van mijn auto

Bericht door Benny Stinkens »

Dat kunnen wij van hier uit moeilijk beroordelen. :idea:
Staat jou auto in overtreding :?:
Staan er nummerplaten op of staat hij te koop :?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Kobra
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 nov 2012, 10:58

Re: Onbekende maakt foto's van mijn auto

Bericht door Kobra »

Wettelijk ben ik 100 procent in orde met documenten en qua parkeren( er staan geen parkeerverbod bordjes ), het enige nadeel is dat de auto staat daar al een maand ongeveer (heb ik in die maand niet verplaats wegens een defect), meer nieks.
Onder tussen heb ik auto naar mijn vriend garage gebracht.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Onbekende maakt foto's van mijn auto

Bericht door de rijprof »

27.5. BEPERKING VAN HET LANGDURIG PARKEREN

27.5.1. Het is verboden op de openbare weg motorvoertuigen die niet meer kunnen rijden en aanhangwagens langer dan vierentwintig uur na elkaar te laten parkeren.
Het is verboden om defecte auto's langer dan 24 uur op de openbare weg te parkeren.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Kobra
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 nov 2012, 10:58

Re: Onbekende maakt foto's van mijn auto

Bericht door Kobra »

Dat wist ik niet, krijg ik nu een boete?
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Onbekende maakt foto's van mijn auto

Bericht door de rijprof »

Als het duidelijk was dat jouw defecte auto langer dan 24 uur op de openbare weg stond, is een boete mogelijk. Maar de politie moet kunnen bewijzen dat jouw auto defect was.
Misschien nemen ze gewoon foto's omdat ze het verdacht vonden dat die auto er al zo lang staat en willen ze de eigenaar contacteren.
Een auto die kan rijden mag gerust een maand of langer op de openbare weg staan.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Kobra
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 nov 2012, 10:58

Re: Onbekende maakt foto's van mijn auto

Bericht door Kobra »

de rijprof schreef:Als het duidelijk was dat jouw defecte auto langer dan 24 uur op de openbare weg stond, is een boete mogelijk. Maar de politie moet kunnen bewijzen dat jouw auto defect was.
Misschien nemen ze gewoon foto's omdat ze het verdacht vonden dat die auto er al zo lang staat en willen ze de eigenaar contacteren.
Een auto die kan rijden mag gerust een maand of langer op de openbare weg staan.
Vind ik nergens een info over boetes van een defect voertuig, behalve weg takelen, dat gebeurd op mijn kosten, heb ik gelezen. Toch bedankt voor jullie reacties!
GRO
Administrator
Berichten: 12746
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Onbekende maakt foto's van mijn auto

Bericht door GRO »

Als de politie jou iets komt vragen, dan zou ik maar niet zeggen dat de auto defect is. Want dan heb je een boete.
Als je zegt dat hij daar geparkeerd staat omdat je geen zin hebt om te rijden, kunnen ze niets doen.
Kobra
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 nov 2012, 10:58

Re: Onbekende maakt foto's van mijn auto

Bericht door Kobra »

GRO schreef:Als de politie jou iets komt vragen, dan zou ik maar niet zeggen dat de auto defect is. Want dan heb je een boete.
Als je zegt dat hij daar geparkeerd staat omdat je geen zin hebt om te rijden, kunnen ze niets doen.
Oké, bedankt,
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Onbekende maakt foto's van mijn auto

Bericht door Benny Stinkens »

Ik denk dus niet dat dit een agent was, want jij hebt hem aangesproken.
Als dit een agent was, had hij waarschijnlijk aan jou gevraagd wat dat voertuig daar stond te doen, en jij had jezelf dan een boete aangebabbeld door toe te geven dat het er al één maand defect staat. :idea:

Het kan dus zijn dat het iemand is, die dit verdacht vond en er meer verder wou gaan.
Zoals gezegd, niemand kan bewijzen dat dit voertuig defect was. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

Re: Onbekende maakt foto's van mijn auto

Bericht door Gast »

Inderdaad, een voertuig dat ergens lang staat (opvallend) zonder beweging kan verdacht zijn...
Heb hiervan zelf al eens melding gemaakt...bleek nadien dat dit voertuig (met nederlands kenteken) betrokken was bij een overval alhier net over de grens... :roll:

Alleen had de persoon in jou geval zich mogen kenbaar maken !
Kobra
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 nov 2012, 10:58

Re: Onbekende maakt foto's van mijn auto

Bericht door Kobra »

Gast schreef:Inderdaad, een voertuig dat ergens lang staat (opvallend) zonder beweging kan verdacht zijn...
Heb hiervan zelf al eens melding gemaakt...bleek nadien dat dit voertuig (met nederlands kenteken) betrokken was bij een overval alhier net over de grens... :roll:

Alleen had de persoon in jou geval zich mogen kenbaar maken !
Gelukkig voor mij heeft hij dat niet gedaan, zoals Benny het zegt zou ik mijzelf een boete aan gebabbeld hebben. Ik zal moeten afwachten, als ik iets zal krijgen zal ik het hier posten;
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Onbekende maakt foto's van mijn auto

Bericht door de rijprof »

Zelfs wanneer de papieren in orde zijn, mag een defect voertuig dat niet meer kan rijden niet langer dan 24 uur op de openbare weg blijven staan.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie