geflitst

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
elien_5

geflitst

Bericht door elien_5 »

Hallo,

Ik heb een vraagje. ik ben 21 jaar. Heb mijn voorlopig rijbewijs zonder begeleider en rijd rond met mijn eigen auto die ingeschreven en verzekerd is. Nu heb ik mijn auto nog maar sinds begin van deze week en merk dat ik soms, als ik niet goed oplet wat te snel rijd. Nu zei mij iemand dat als ik geflitst word, mijn rijbewijs ingetrokken wordt. Klopt dit?

bedankt!
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: geflitst

Bericht door Wouter »

Dat hangt er allemaal vanaf hoe veel je te snel zou rijden, en op welk soort weg (binnen/buiten de bebouwde kom?)

Voor 95 waar je 90 mag speel je je rijbewijs bijvoorbeeld heus niet kwijt.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Gast

Re: geflitst

Bericht door Gast »

Hey

Je hebt daar gemakkelijke tools voor hoor, bekijk het hier even... http://www.alles-over-verkeersrecht.be/" target="_blank
Gast

Re: geflitst

Bericht door Gast »

Wouter schreef:Dat hangt er allemaal vanaf hoe veel je te snel zou rijden, en op welk soort weg (binnen/buiten de bebouwde kom?)

Voor 95 waar je 90 mag speel je je rijbewijs bijvoorbeeld heus niet kwijt.
even en vraag personen die hun vast rijbewijs nog geen jaar hbben , en deze rijden door ht rode licht of begaan elke soort van over treding . word er dan en nul toleransie opgelecht. groeten.
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: geflitst

Bericht door bert.covens »

Gast schreef: even en vraag personen die hun vast rijbewijs nog geen jaar hbben , en deze rijden door ht rode licht of begaan elke soort van over treding . word er dan en nul toleransie opgelecht. groeten.
Het negeren van het rode licht betreft een derdegraadsovertreding. Bestuurders die minder dan 2 jaar hun definitieve rijbewijs B bezitten, vallen onder de strengere bestraffing van beginnende bestuurders. Dat houdt in dat men oa voor derdegraadsovertredingen verplicht is de bestuurder te dagvaarden voor de politierechtbank. En dat de rechter, wanneer hij veroordeelt, een verval uit het recht tot het besturen van een motorvoertuig moet uitspreken. En bovendien moet de rechter, wanneer hij veroordeelt, het terugkrijgen van het rijbewijs afhankelijk maken van zogenaamde herstelexamens.

Meer info over die strengere bestraffing van beginnende bestuurders, vind je >>> hier.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Plaats reactie