Gebodsbord

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Jolientje

Gebodsbord

Bericht door Jolientje »

Mijn vader als begeleider weet het ook niet, vandaar mijn vraag hier op t forum:
mag ik voor het gebodsbord links afslaan?

http://goo.gl/maps/tTsQx" target="_blank
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Gebodsbord

Bericht door Stefan Peeters »

Euh... ga je het bos inrijden?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Gebodsbord

Bericht door de rijprof »

Ongeveer 500 meter eerder wel :)
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
jurgends
Berichten: 154
Lid geworden op: 16 mei 2011, 21:56

Re: Gebodsbord

Bericht door jurgends »

Misschien wil ze terugdraaien?
Jolientje

Re: Gebodsbord

Bericht door Jolientje »

Inderdaad, ik wilde hier al terugdraaien...
Maar kreeg een opmerking .
Het gebodsbord mag hier toch LINKs voorbij gereden worden en de wegmarkering is onderbroken
dus zag hier geen probleem! Ben ik fout?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Gebodsbord

Bericht door Benny Stinkens »

Je mag daar theoretisch gezien keren voor het bord.
Maar het lijkt me veiliger als je dit daar niet zou doen.

Mag ik vragen van wie je de opmerking kreeg :?:
Want dit is geen examenroute :?
Het gebodsbord mag hier toch LINKs voorbij gereden worden en de wegmarkering is onderbroken


Voor alle duidelijkheid: je mag dit bord niet LINKS voorbijrijden, het gebied je de verkeerszuil waarop het staat rechts voor bij te rijden. :idea:
Als je daar gaat keren doe je dat voor het bord en rij je het niet links voorbij :idea:

Volgens mij is daar de wegmarkering onderbroken met de bedoeling dat de eigenaar van het huis rechts op die manier beter naar links kan afslaan, bij het verlaten van zijn oprit, als hij richting Maaseik moet.

De reden dat ik je daar liever niet zie keren is: omdat het nogal een drukke baan is en er zich geen enkele achterligger aan gaat verwachten dat je dat daar gaat doen (omdat het even verder veel gemakkelijker kan)

Samengevat is mijn mening dus: dat je het wel mag, maar dat ik het je zeker niet zal aanraden. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Gebodsbord

Bericht door bert.covens »

D1. Verplichting de door de pijl aangeduide richting te volgen.
De plaatsgesteldheid bepaalt de stand van de pijl.

Wanneer het verkeersbord dat een niet-gebogen pijl voorstelt, op een hindernis geplaatst is, betekent het dat langs de door de pijl aangeduide richting moet voorbijgereden worden

Je kan hier op deze plaats niet linksaf slaan, dan rij je het bos in. Je kan hier wél keren. Links afslaan is een gereglementeerde rijbeweging en keren een maneuver (dus voorrangsplicht!) ....

Mijns inziens, is er geen verbod om hier te keren. De wegmarkeringen zijn hier over een korte afstand onderbroken, dus wat dat betreft geen probleem. En wie hier keert, gaat die verkeersgeleider ook niet voorbijrijden (hetgeen op basis van die pijl dus langs rechts zou moeten gebeuren).
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Jolientje

Re: Gebodsbord

Bericht door Jolientje »

Benny Stinkens schreef:Je mag daar theoretisch gezien keren voor het bord.Maar het lijkt me veiliger als je dit daar niet zou doen.
En zo dacht ik er ook over. Bedankt voor jullie reacties
De discussie ging enkel tussen mij en mijn vader (vrije begeleider)
Plaats reactie