aangebhouden met voorlopig rijbewijs 18m

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
heisenberg

aangebhouden met voorlopig rijbewijs 18m

Bericht door heisenberg »

beste forumleden

Ik ben recent aangehouden omdat mijn achterlicht het niet deed. Op dat ogenblik zelf had ik twee passagiers bij.(onder de 24j)
Ik ben nooit eerder aangehouden en dat het achterlicht het niet deed wist ik niet. Ik heb spijtig genoeg een pv ontvangen.
De agent zij dat een minnelijke schikking niet mogelijk is. Ik ken hier niets van dus wat moet ik verwachten? Moet ik voor de politierechtbank komen? om wat te doen? Hoeveel gaat de bekeuring bedragen? hoelang gaat dat allemaal duren?

Mvg
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: aangebhouden met voorlopig rijbewijs 18m

Bericht door GRO »

Dat is inderdaad geen simpele overtreding.
Wat de gevolgen zijn, kan je via zoekwerk op dit furum vinden of in het pranktijkboek van Gratis Rijbewijs Online.
(of het moet zijn dat een van de moderators het voor de zoveelste keer opnieuw wil typen)

http://www.gratisrijbewijsonline.be/beg ... jkboek.htm
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: aangebhouden met voorlopig rijbewijs 18m

Bericht door Wouter »

Je vermeldt dat je passagiers bij had die jonger waren dan 24. Dit is enkel van belang als je nog geen definitief rijbewijs hebt natuurlijk.
Wil je daarmee dus zeggen dat je eigenlijk nog reed met een voorlopig rijbewijs?

Want dan heb je grotere problemen dan dat achterlicht...
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
heisenberg

Re: aangehouden met voorlopig rijbewijs 18m

Bericht door heisenberg »

Ja, ik ben aangehouden met een voorlopige rijbewijs 18 maanden met twee passagiers.
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: aangebhouden met voorlopig rijbewijs 18m

Bericht door Wouter »

§ 2. Met geldboete van 50 euro tot 500 euro, wordt gestraft hij die :

1° een overtreding heeft begaan van de bepalingen door de Koning vastgesteld krachtens artikel 23 §1, 2° en 4°, hetzij als bestuurder, hetzij als persoon die een bestuurder begeleidt met het oog op de scholing;


Bovenstaande bedragen moet je nog vermenigvuldigen met 6. Dat komt dus op 150 - 3000 euro.

Daar komen nog de gerechtskosten bij, en nog eens 150 euro bijdrage aan het slachtofferfonds.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Plaats reactie