Probleem met voorlopig rijbewijs

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Junkie88
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2013, 21:49

Probleem met voorlopig rijbewijs

Bericht door Junkie88 »

Even snel de situatie schetsen:

Mijn vriendin en ik wonen samen.

Ik heb reeds twee jaar mijn rijbewijs. Zij heeft haar ''18 maand 'alleen rijden''' rijbewijs gehad maar ze heeft haar examen niet succesvol afgelegd en heeft nu een rijbewijs waarbij ze onder begeleiding moet rijden.

Nu mijn vraag: is er enige manier waarop zij in de auto kan oefenen zonder dat we een geldboete tot 2200 euro riskeren? Onze ouders wonen vrij ver weg van ons en veel mensen met 6 jaar rijervaring kennen we niet...
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Probleem met voorlopig rijbewijs

Bericht door bert.covens »

Junkie88 schreef:Nu mijn vraag: is er enige manier waarop zij in de auto kan oefenen zonder dat we een geldboete tot 2200 euro riskeren? Onze ouders wonen vrij ver weg van ons en veel mensen met 6 jaar rijervaring kennen we niet...
Er bestaat maar 1 manier. Dat zij vergezeld wordt van een begeleider die aan de voorwaarden voldoet ...
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Probleem met voorlopig rijbewijs

Bericht door Inazuma »

Junkie88 schreef: Nu mijn vraag: is er enige manier waarop zij in de auto kan oefenen zonder dat we een geldboete tot 2200 euro riskeren? Onze ouders wonen vrij ver weg van ons en veel mensen met 6 jaar rijervaring kennen we niet...
Rijschool.
Rij-begeleiding door erkende rij-instructeurs - maar buiten de rijschool. Google het even.

Oefenen op een privé-terrein.
(Dit is een afgesloten terrein waar niet zomaar iedereen op kan / mag - een verlaten parking van een supermarkt of bioscoop etc. is openbare weg :!: )
Plaats reactie