Voorlopig rijbewijs drie maanden

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Kobra
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 nov 2012, 10:58

Voorlopig rijbewijs drie maanden

Bericht door Kobra »

Mijn broer heeft onlangs zijn theorie examen behaald, en nu zitten wij met een vraag hier.

IK heb ergens gelezen dat als je je voorlopig rijbewijs haalt bij gemeente dan dat je automatisch drie maanden moet wachten voor je examen mag gaan doen.
Kan je het examen doen met de rijschool zonder voorlopig rijbewijs, ik bedoel dan zonder drie maanden te moeten wachten?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Voorlopig rijbewijs drie maanden

Bericht door bert.covens »

Neen, je moet minstens 3 maanden houder zijn van een voorlopig rijbewijs vooraleer je praktijkexamen mag afleggen. Ook met de rijschool.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: Voorlopig rijbewijs drie maanden

Bericht door Wouter »

Voor rijbewijs B kan dat niet. Je moet op het moment van het praktijkexamen minstens 3 maanden in het bezit zijn van een voorlopig rijbewijs B.

Als je rijlessen volgt met het oog op het halen van een voorlopig rijbewijs ZONDER begeleider, dan kan je nu al (in afwachting van het voltooien van je rijlessen) een voorlopig rijbewijs MET begeleider aanvragen, en dat dan later gaan omwisselen. De 3 maanden beginnen dan vanaf nu al te tellen.
(je moet dan dus wel 2 keer de prijs van het voorlopig rijbewijs betalen, en 2x 2 pasfoto's meenemen)
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Plaats reactie