Regelementering mobilhome( camper)

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Rocky
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2012, 16:06

Regelementering mobilhome( camper)

Bericht door Rocky »

Daar ik zelf een mobilhome bezit en veel op een mobilhome site vertoef,
komen er nog al wat vragen over deze materie daar over de vloer.
Daar ik zelf ook niet de wijsheid in pacht heb had ik gedacht er hier een topic over te openen en regelmatig
eens een vraag te stellen met jullie goekeuring natuurlijk :?:

Dus deze vragen of items komen dan ook niet altijd van mij maar zijn door leden op ons forum geplaatst.


Zoals deze:
Ik mag hier toch voorbij steken op de snelweg met de camper van meer dan 3,5 ton want ik ben toch gene vrachtwagen.



Afbeelding



Klopt dit antwoord?

Met de camper van meer dan 3.5 ton mag je inhalen waar dit bord ( c 39 ) staat want een camper vervoert geen zaken..
Ook autocars mogen hier inhalen.

Zie wettekst:
C39. Vanaf het verkeersbord tot het volgend kruispunt, verbod voor bestuurders van voertuigen of slepen gebruikt voor het vervoer van zaken, waarvan de maximale toegelaten massa meer dan 3.500 kg bedraagt, een gespan of een voertuig met meer dan twee wielen links in te halen.


Ik zelf denk van niet want ik val over het woordje OF . Zie ik dit verkeerd?

Groetjes.
Gast

Re: Regelementering mobilhome( camper)

Bericht door Gast »

Rocky schreef: verbod voor bestuurders van voertuigen of slepen gebruikt voor het vervoer van zaken
Vraag idem, >3.5 T maar ik vervoer een paard !
Een dier is dit = zaak
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Regelementering mobilhome( camper)

Bericht door Benny Stinkens »

Rocky schreef:Ik zelf denk van niet want ik val over het woordje OF . Zie ik dit verkeerd?
Dit zie je inderdaad verkeerd :arrow:
Het woordje of staat tussen voertuig of slepen. :idea:
2.14. "Voertuig" : elk middel van vervoer te land, alsmede alle verrijdbaar landbouw- of bedrijfsmaterieel.
OF
2.25. "Sleep" : elke groep voertuigen die aan elkander gekoppeld zijn met het doel door een en dezelfde kracht te worden voortbewogen.
Dus het inhaalverbod geld voor ofwel een voertuig of een aan elkaar gekoppelde groep voertuigen die dienen voor het vervoer van zaken

Een mobilhome dient voor het vervoeren en verblijven van personen, dus het inhaalverbod is hier niet van toepassing. :idea:

Dit bord gaat trouwens over inhalen, niet over voorbijsteken. :wink: (dit zijn 2 verschillende dingen)
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Regelementering mobilhome( camper)

Bericht door Benny Stinkens »

Vraag idem, >3.5 T maar ik vervoer een paard !
Een dier is dit = zaak
Het gaat er dus om over welk voertuig je bestuurt :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie