verkeerslichten

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
lindsy6
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jul 2011, 13:48

verkeerslichten

Bericht door lindsy6 »

beste. ik heb sinds 1 jaar en 1 maand men vast rijbewijs gehaald mede de hulp dankzij deze site.
Kheb me altijd aan al de reglementen gehouden alleen te straks heb ik door een rood licht gereden het kan zijn dat die al even rood was. er stond geen flits camera maar wel van die zwarte boven de verkeerslichten met zo een klein rood lampje weten jullie of dit cameras zijn? sommige zeggen detectors maar ja of dat waar is en die boetes sturen dat weet ik niet. want nu ben ik super bang om mijn rijbewijs moete te gaan overdoen.

alvast van harte bedankt meost ik reactie krijgen
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: verkeerslichten

Bericht door Wouter »

Dat zijn geen camera's. Dat is radarapparatuur om voertuigen te detecteren (en eventueel ook hun snelheid, denk maar aan die "te snel? => altijd rood" systemen). Maar foto's nemen kunnen die dingen niet.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
lindsy6
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jul 2011, 13:48

Re: verkeerslichten

Bericht door lindsy6 »

Wouter schreef:Dat zijn geen camera's. Dat is radarapparatuur om voertuigen te detecteren (en eventueel ook hun snelheid, denk maar aan die "te snel? => altijd rood" systemen). Maar foto's nemen kunnen die dingen niet.
oke van harte bedankt eh ja .ik zie da je van olen bent dan kende misschien da kruispunt wel da was bij henrad da groot geel bedrijf in herentals . merci eh
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: verkeerslichten

Bericht door Stefan Peeters »

Aan Henrad staan inderdaad geen flitspalen. De zwarte bakjes boven de lichten zijn inderdaad sensoren.

De verkeerslichten blijven daar in principe altijd groen voor het verkeer van Herentals naar Herenthout, tenzij een detector een voertuig ziet naderen vanuit Noorderwijk.

Wat natuurlijk geen reden is om door het rood te rijden...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
lindsy6
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jul 2011, 13:48

Re: verkeerslichten

Bericht door lindsy6 »

Stefan Peeters schreef:Aan Henrad staan inderdaad geen flitspalen. De zwarte bakjes boven de lichten zijn inderdaad sensoren.

De verkeerslichten blijven daar in principe altijd groen voor het verkeer van Herentals naar Herenthout, tenzij een detector een voertuig ziet naderen vanuit Noorderwijk.

Wat natuurlijk geen reden is om door het rood te rijden...

idd , het was een domme fout en besef dat ik nu heel veel geluk heb gehad dat ik nu veel beter ga opletten in het verkeer .want een ongeval is gou gebeurt en dat is veel erger dan een boete grts
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: verkeerslichten

Bericht door bert.covens »

Goed dat je er wat uit geleerd hebt. Want als beginnend bestuurder, zou je er niet vanaf komen met "maar" een boete...

De strengere bestraffing, houdt in dat bij een derdegraadsovertreding, men je MOET dagvaarden voor de politierechtbank. En dat de rechter (wanneer hij je veroordeelt), je vervallen MOET verklaren in het recht tot sturen. En dat het terugkrijgen van je rijbewijs afhankelijk zou gemaakt worden van zogenaamde herstelexamens (bvb opnieuw theorie en/of praktijkexamen doen, medisch onderzoek, psychologische tests,...). Komt in de praktijk zowat neer op: opnieuw beginnen voor je rijbewijs.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Wonderwomen

Re: verkeerslichten

Bericht door Wonderwomen »

Ik ven deze avond door het rood licht gereden maar boven de verkeerslichten was er ook een witte camera zijn die ook dat flitsen?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: verkeerslichten

Bericht door Benny Stinkens »

Wonderwomen schreef: 10 aug 2017, 00:35 Ik ven deze avond door het rood licht gereden maar boven de verkeerslichten was er ook een witte camera zijn die ook dat flitsen?
Niet noodzakelijk, maar het zou kunnen.
We kennen niet elke vorm en elke kleur van iedere flitspaal.
Soms heb je zelfs flitspalen waarin er geen filmpje aanwezig enz.....
Je zult het dus moeten afwachten. :idea:

Had je het verkeerslicht niet op tijd gezien :?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Wonderwomen

Re: verkeerslichten

Bericht door Wonderwomen »

Benny Stinkens schreef: 10 aug 2017, 11:23
Wonderwomen schreef: 10 aug 2017, 00:35 Ik ven deze avond door het rood licht gereden maar boven de verkeerslichten was er ook een witte camera zijn die ook dat flitsen?
Niet noodzakelijk, maar het zou kunnen.
We kennen niet elke vorm en elke kleur van iedere flitspaal.
Soms heb je zelfs flitspalen waarin er geen filmpje aanwezig enz.....
Je zult het dus moeten afwachten. :idea:

Had je het verkeerslicht niet op tijd gezien :?:

Neen ik had het verkeerslicht niet op tijd gezien het is daar echt Een moeilijk kruispunt
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: verkeerslichten

Bericht door Inazuma »

Wonderwomen schreef: 10 aug 2017, 00:35 Ik ven deze avond door het rood licht gereden maar boven de verkeerslichten was er ook een witte camera zijn die ook dat flitsen?
waar was het ergens, mss valt er op streetview iets te zien ...
Plaats reactie