Camera's boven rode lichten

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
mark
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2012, 19:20

Camera's boven rode lichten

Bericht door mark »

Weet iemand waarvoor de camera's boven de rode lichten dienen?

Kunnen zij ook snelheidsovertredingen en/of door het rood licht rijden aan het licht brengen?
Ik denk namelijk dat ik net door het rood gereden ben op een punt waar zo'n camera boven de lichten hing.

ALvast bedankt
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Camera's boven rode lichten

Bericht door Inazuma »

Waar was het ergens ?
Nano

Re: Camera's boven rode lichten

Bericht door Nano »

Hallo,

Meestal zijn dit eigenlijk gewoon FMCW of SFCW radarsensors die detecteren of er een auto aanwezig is, en hoever deze zich bevindt van de sensor. Dit is om intelligente lichten aan te sturen. Alternatief wordt vaak een detectielus onder het wegdek gebruikt. Sommige modellen kunnen snelheid meten, maar dat is eerder zeldzaam. Een camera zit er zover ik weet nooit in.

Meestal zijn ze ingesteld om een simpel digitaal uitgangssignaal te geven, hoog wil zeggen dat er een auto staat op het rijvak, laag wil zeggen dat het vrij is, net zoals een detectielus.

Een (in Belgie) vaak gebruikte fabrikant is: http://www.agd-systems.com/products-and ... -detection" target="_blank

(Wellicht een beetje laat, maar mogelijk toch nog nuttig voor anderen die hierop zoeken)
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Camera's boven rode lichten

Bericht door Inazuma »

de snelheidsmetende modellen worden steeds vaker gebruikt om de verkeerslichten op rood te laten springen bij snelheidsoverschrijding - in meerdere gevallen zo ingeregeld dat de overtreder niet voor rood staat en de brave burger wel ...
Plaats reactie