Parkeren aan zebrapad 5 meter VOOR, maar erna ?

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Sorry, vergeten in te loggen. Bovenstaande posting werd door mij opgesteld.
Sien
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 aug 2005, 00:00

Bericht door Sien »

Quote: Ik zeg niet dat het elders zoveel beter is, maar hier in Gent voert men een zeer duistere politiek - én staat het handje erg los als het op schrijven van P.V.'s aankomt (zeker tegenover studenten, omdat de ouders braafjes betalen). Ik kan talloze voorbeelden geven van vrienden die erg vreemde P.V.'s in de bus kregen. Jammer... en dan is de burger onverdraagzaam... zucht.
Het was ook datgene dat ik antwoordde op het feit dat ik hem te veel bemoederde en hun vroeg:"Wat als hij een boete krijgt?" Ze antwoordden dat er daar zoveel dingen gebeurden, bijvoorbeeld terwijl zij in hun combi zaten er velen door het rood reden en zij er niets tegen deden, ja zoonlief kon wel eens een boete krijgen als zijn achterlicht niet brandt, maar enfin dat was ook het enige. Ja, mevrouw (ik dus) was misschien van den buiten, maar in stad gebeurt er van alles. Waarom mag hij niet op kot, hij moet toch van alles proeven, stel je voor waar ze zich mee bemoeiden. Maar een antwoord op een mijn vraag heb ik niet gekregen en ik ben daar rond dat plein gelopen en weet nog altijd niet, hoe je in godsnaam daar weggeraakt.
Toch bedankt voor het medeleven, want ik voelde me al een bemoeial, vooral door het feit dat mijn zoon ook vond dat ik hem maar moest zijn plan laten trekken en hij vroeg:" Waarom zou ik reglementair rijden als ik daarmee onveiliger zal zijn?" Straf hé, tegen drie kon ik niet op.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Sien schreef: Ze antwoordden dat er daar zoveel dingen gebeurden, bijvoorbeeld terwijl zij in hun combi zaten er velen door het rood reden en zij er niets tegen deden
En terwijl ze de wegpiraten ongestoord voorbij rode verkeerslichten laten rijden, staat er een hulpagente Carl te verbaliseren, niettegenstaande zijn auto reglementair geparkeerd staat. Goe bezig!
Quote: "Waarom zou ik reglementair rijden als ik daarmee onveiliger zal zijn?"
Het is ver gekomen als jonge mensen zelf maar moeten uitmaken wanneer het veilig is om reglementair te rijden en wanneer niet.
pitje

voorrang of niet?

Bericht door pitje »

nu we toch bezig zijn over verkeersreglementen...
voorrang of niet?
'ksteek de baan over via een zebrapad in centrum gent buiten de voetgangerszone weliswaar, komt daar eentje afgevlogen en 'kdenk voorrang te hebben dus 'kstap door, hij raakt mijn plastic zakje en 'krast' daarmede zijn auto. De man stapt uit en geeft me enkele duwen. De nachtploeg der politie passeert en geven hem enkele klappen op de knieën, maar nadien blijken ze elkaar te kennen en wordt ik voorgesteld om het in der minne te regelen met 250 euro! Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk eerst 'omver' te worden gereden om daarna een minnelijke schikking te regelen die ik zou moeten betalen! PV werd opgesteld en het ging me nog meer kosten zei de man van de politie, 'kwas plots de verdachte, toch hield ik voet bij stuk, kvroeg om een alcoholtest van de man en wou zelf ook blazen maar dat was niet nodig zei de andere man van de politie... een mail werd verstuurd naar burgemeester gent wegens het brutaal gedrag van de agenten, maar voorlopig geen gevolg, kben benieuwd, maar veiligheid in de stad op het zebrapad lijkt me toch belangrijk voor iedereen en ik die dacht dat de zwakke weggebruiker voorrang had apf ...
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: voorrang of niet?

Bericht door Inazuma »

pitje schreef:Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk eerst 'omver' te worden gereden om daarna een minnelijke schikking te regelen die ik zou moeten betalen!
Als u hier naar waarheid uw verhaal komt vertellen, legt u best klacht neer (rechtstreeks bij het Parket ; of bij een andere politie-eenheid dan de PZ Gent) tegen de bestuurder wegens verkeersagressie en vrijwillige slagen en verwondingen - en tegen de agenten in kwestie, die stevig hun boekje te buiten gegaan zijn als uw kant van het verhaal klopt.

U doet dat best VOOR een eventueel PV van de bewuste agenten en opgesteld tegen u in bus valt ...

U wordt wel geacht dat verhaal te kunnen staven ...
Waren er getuigen :?:



Let wel :
Het feit dat u op een oversteekplaats oversteekt, betekent daarom nog niet dat u dan zomaar mag oversteken :

42.4.4. Op de plaatsen waar het verkeer noch door een bevoegd persoon, noch door verkeerslichten geregeld wordt, mogen de voetgangers zich slechts voorzichtig op de rijbaan begeven en met inachtneming van de naderende voertuigen.
Gast

Re: Parkeren aan zebrapad 5 meter VOOR, maar erna ?

Bericht door Gast »

ik wil weten hoe het afgelopen is met de boete ivm parkeren!

ik heb net hetzelfde verhaal tegengekomen echt pestgedrag noem ik dit!

misnoegde burger uit gent :?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Parkeren aan zebrapad 5 meter VOOR, maar erna ?

Bericht door Benny Stinkens »

Gast schreef:ik wil weten hoe het afgelopen is met de boete ivm parkeren!
Dat zal moeilijk worden mijn beste. :cry:
Het topic over parkeren is namelijk in het jaar 2005 gestart, we zitten dus al bijna 8 jaar verder. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
KMI

Re: Parkeren aan zebrapad 5 meter VOOR, maar erna ?

Bericht door KMI »

en .... hoe is het nu eigenlijk afgelopen ?
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Parkeren aan zebrapad 5 meter VOOR, maar erna ?

Bericht door Inazuma »

KMI schreef: 11 sep 2019, 17:59 en .... hoe is het nu eigenlijk afgelopen ?
Proficiat, je haalt een topic van 6 jaar geleden weer boven
Waar dezelfde vraag toen ook al gesteld werd, over een situatie van toen al 4 jaar geleden.

Er is in 10 jaar geen antwoord gekomen
Kans is klein dat dat alsnog volgt ...

:wink:
Plaats reactie