voetganger op voetpad die zijn weg vervolgt

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Sien
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 aug 2005, 00:00

voetganger op voetpad die zijn weg vervolgt

Bericht door Sien »

Stel een voetganger loopt op de stoep en om zijn weg te vervolgen moet hij een zijstraat oversteken om terug op het voetpad terecht te komen. Er zijn geen lichten en geen zebrapad. Als er nu een auto die zijstraat wil inslaan, moet hij dan de voetganger voorrang verlenen? Ik denk van niet, mijn collega die dikwijls met zijn honden gaat wandelen, denkt van wel. Verandert de situatie als er geen voetpad is en de voetganger langs de kant loopt?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Beste Sien,

Een voertuig dat afslaat moet altijd voorrang verlenen aan voetgangers en fietsers.

er hoeft geen zebrapad of wat dan ook aanwezig te zijn in dit geval.

Dus uw wandelende collega heeft gelijk.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

En als die voetganger dus zijn weg vervolgt over de rijbaan, maar er komt een auto uit de straat, die ook gewoon rechtdoor rijdt. Dan moet de voetganger toch voorrang verlenen hé, zelfs als de auto van links komt?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: Dus de reden is eigenlijk omdat de auto een manoeuvre uitvoert,namelijk afslaan
neen de auto voert geen manoeuvre uit hij voert een beweging uit.
Quote: dus het maakt niet uit of de voetganger op de rijbaan of op een voetpad loopt. Zeg ik het goed?
Dit is wel juist, wel onthouden dat als er een (begaanbaar) voetpad is de voetganger het ook moet gebruiken.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Beste Sien,

je hebt blijkbaar nog altijd een probleem om een Quote juist te plaatsen.

1) als je er een wil plaatsen klik je eerst in de balk boven op het woordt Quote (dan komt er een sterretje bijstaan)
2) dan typ je de tekst die de quote moet voorstellen of je kopieert de tekst en plakt hem er in
3) dan druk je nogmaals op het woordje Quote (het sterretje verdwijnt)

wat jij ziet is dan ¨
je tekst
maar als je op ok duwt en je bericht dus plaatst krijg je dit
Quote: je tekst
probeer het maar eens.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Sien
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 aug 2005, 00:00

Bericht door Sien »

je hebt blijkbaar nog altijd een probleem om een Quote juist te plaatsen
ja, inderdaad en nochtans gisteren op het werk lukte het, helaas niet verzonden. Thuis lukt het me niet. Ik was steeds jaloers op jullie mooie kaderkes, ja wat een mens al niet moet kennen voor een forum, met een rijbewijs kom je er niet. Even verzenden en zien wat het resultaat is.
Lukt niet, staat niet in een kaderke, ik denk dat het niet aan mij ligt maar aan mijn PC, want dat BBCode, en HTML gedoe zegt me niet veel. HTML staat uit, BBCode aan en smilies aan en als ik een smilie kies, dan komt er Chinees op. HELP!!!
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Dat klopt,
de reden daar is dat de voorrang geldt van bestuurder tot bestuurder.
de voetganger is dus geen bestuurder vandaar dat hij ook geen voorrang heeft.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Sien
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 aug 2005, 00:00

Bericht door Sien »

Benny Stinkens schreef:Dat klopt,
de reden daar is dat de voorrang geldt van bestuurder tot bestuurder.
de voetganger is dus geen bestuurder vandaar dat hij ook geen voorrang heeft.
Dus de reden is eigenlijk omdat de auto een manoeuvre uitvoert, namelijk afslaan, dus het maakt niet uit of de voetganger op de rijbaan of op een voetpad loopt. Zeg ik het goed?
Plaats reactie