Vraag i.v.m. auto kopen

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Raf Storme

Vraag i.v.m. auto kopen

Bericht door Raf Storme »

Geachte....,

Ik heb een vraag i.v.m. een auto kopen. Wij hebben thuis geen auto en ik zou de module van de rijschool willen volgen waarbij ik eerst men praktische lessen volg en daarna met een L mag rondrijden. Mijn vraag is nu aangezien wij geen auto hebben mag ik vanaf ik met een L mag rondrijden mij zelf een auto (2e hands) aanschaffen en op mijn naam laten verzekeren of mag dit niet aangezien ik geen vast rijbewijs heb. En is er een mogelijkheid om dan tog te oefenen met de auto want zonder oefenen is dit tog weggesmeten geld als ik dan niet slaag op mijn eindexamen

Dank bij voorbaat op een spoedig antwoord
GRO
Administrator
Berichten: 12745
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste Raf,
Quote: Mijn vraag is nu aangezien wij geen auto hebben mag ik vanaf ik met een L mag rondrijden mij zelf een auto (2e hands)
Dat mag je zelfs voor je een leervergunning hebt. Je mag dan alleen niet mee rijden.
Quote: en op mijn naam laten verzekeren of mag dit niet aangezien ik geen vast rijbewijs heb
Zodra je je leervergunning hebt moet je dan naar een verzekeringsmakelaar gaan en een verzekering voor je auto vragen. Wel erbij vermelden dat je met een leervergunning rijdt.
raf

bedankt

Bericht door raf »

Vele Dank hiervoor !!
raf staorme

bedankt

Bericht door raf staorme »

Bedankt voor dit antwoord

Ook heb ik naar een verzekeringsbureau deze mail/vraag verstuurd. Deze antwoordde mij echter dat de maatschappij dit pas toelaat wanneer ik 18 maanden mijn rijbewijs zou hebben.
GRO
Administrator
Berichten: 12745
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Hallo Raf,
Quote: Deze antwoordde mij echter dat de maatschappij dit pas toelaat wanneer ik 18 maanden mijn rijbewijs zou hebben
Die verzekeringsmaatschappij, bedoel je.

Het is inderdaad zo dat verzekeringsmaatischappijen niet zo graag jongeren met een leervergunning zien komen, omdat bij deze weggebruikers nogal eens ongevallen gebeuren. Dat is begrijpelijkn want die jongeren zijn nog aan het leren.

Maar er zijn, zoals we op dit forum al kunnen lezen hebben, jongeren die toch een maatschappij gevonden hebben.

Het zal dus wat zoeken zijn en eens contact opnemen met enkele verzekeringskantoren.

Ik heb deze week ook een gesprek met onze sponsor KBC. Ik zal aan hen ook eens vragen of zij een speciale regeling hebben voor jongeren met leervergunning.

KANTOOR
Plaats reactie