Nederlandse auto

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Tanneke Van de Walle

Nederlandse auto

Bericht door Tanneke Van de Walle »

Beste,

wij hadden gisteren een gesprek over de verkeersregels in België. Eén van de gesprekspartners is een Belg die woont en werkt in Nederland.
Als hij nu met zijn 'Nederlandse' wagen in België rijdt, en hij wordt tegengehouden door de politie, kan hij dan beboet worden omdat hij geen brandblustoestel, noch een verbanddoos in zijn auto heeft (in Nederland is blijkbaar enkel een gevarendriehoek verplicht...)

Alvast hartelijk bedankt indien u ons zou kunnen helpen!

Met vriendelijke groet,
Tanneke Van de Walle
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Betrokkene kan in België niet beboet worden omdat de uitrusting van zijn voertuig niet voldoet aan specifieke Belgische regelgeving.

Een voertuig dat ingeschreven is in een lidstaat van de Europese Unie, dient binnen de Europese Unie enkel te voldoen aan de Europese regelgeving en aan die van de lidstaat waar het ingeschreven is.

Een voertuig dat in Nederland ingeschreven is, dient in België derhalve wel achteraan het nationaliteitskenteken NL te voeren.
Tanneke Van de Walle

Bericht door Tanneke Van de Walle »

Beste,

hartelijk bedankt voor de informatie!
Ik ben trouwens vrijdagnamiddag nog vlug mijn theoretisch examen gaan doen (zoals zovelen, blijkbaar!)
Ik ben geslaagd, en dit toch wel dankzij jullie schitterende website! Hartelijk dank voor dit goede (en gratis!) initiatief!
Ook het up-to-date houden van de site heeft me aangenaam verrast.

Dank u!

Met vriendelijke groet,
Tanneke Van de Walle
Plaats reactie