Stilstaan voor een garage.

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Lambiek
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 aug 2005, 00:00

Stilstaan voor een garage.

Bericht door Lambiek »

Hallo,

Ik heb 4 kinderen waarvan er 3 al van naar school gaan (4 - 6 - 8 ) jaar. Met nieuwjaar gaat de jongste mee.
Nu is er voor de schoolpoort niet veel parking. Het is een weg waar er langs 1 kant mag geparkeerd worden. Maar er zijn wel verschillende garages. Nu is mijn vraag: de kinderen afhalen en ophalen van school, valt dat onder deze bepaling?

"Een stilstaand voertuig is een voertuig dat stilstaat voor het laten in- en uitstappen van personen of voor het laden en lossen van goederen."

Ik dacht van wel. Daar ik daar maar sta, de tijd die nodig is om je kinderen af te halen. (soms moet er wel wat gewacht worden, daar ze soms nog in de klas zijn).
Ik laat dan ook altijd mijn 4 knipperlichten branden, om aan te tonen dat het maar voor eventjes is.

Bedankt voor de moeite.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Beste Lambiek,
Quote: Een stilstaand voertuig is een voertuig dat stilstaat voor het laten in- en uitstappen van personen of voor het laden en lossen van goederen."
Dit is wel juist maar het afhalen is niet het zelfde als instappen of uitstappen.

Het feit dat je soms moet wachten is begrijpelijk maar je bent op dat moment aan het parkeren niet aan het stilstaan.
Quote: Ik laat dan ook altijd mijn 4 knipperlichten branden, om aan te tonen dat het maar voor eventjes is.
Je bedoeling mag dan wel nobel zijn maar hier maak je nog een overtreding. In dit geval mag je,je 4 pinkers niet laten branden.

Dus uitkijken wat je doet, want als je de verkeerde agent tegenkomt heb je zelfs 2 boete's.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: Ik laat dan ook altijd mijn 4 knipperlichten branden, om aan te tonen dat het maar voor eventjes is.
Het is inderdaad zo dat veel mensen, wanneer ze ergens parkeren waar het niet mag, dit proberen goed te maken door dan de 4 pinkers op te zetten.

Wat ze niet weten is dat ze dan een dubbele overtreding maken:
1. De vier pinkers gebruiken wanneer het niet mag.
(Zie op de site hoofdstuk LICHTEN EN CLAXON)
2. Foutief geparkeerd staan.
Lambiek
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 aug 2005, 00:00

Bericht door Lambiek »

Oke,

Maar kan het ophalen van de kinderen niet aanzien worden als "laden en lossen" van goederen.
Of dat dat nu kinderen zijn, dozen met gelijk wat er in, of dieren?
Men doet toch niet rustig een boodschap.

Eigenlijk vind ik het nogal crue dat men die plaats voor zijn garage heel de dag mag opeisen, zonder er zelf gebruik van te maken.
Veel hinder kunnen ze er niet van ondervinden. Het duurt hooguit een kwartiertje, en de eigenaars weten dan, dat het in de straat heel druk is.

En als men zijn pinkers niet mag gebruiken, hoe kan men dat weten dat men aan het laden of het lossen is? Men kan met een paar dozen al 2 straten verder aan het lopen zijn, of men kan juist in een gebouw zijn.
Hoe kan die agent dan weten dat je daar maar heel kort staat?
Want laden en lossen mag wel.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: Maar kan het ophalen van de kinderen niet aanzien worden als "laden en lossen" van goederen.
Of dat dat nu kinderen zijn, dozen met gelijk wat er in, of dieren?
Ik denk dat je dit niet letterlijk neemt: "Mijn kinderen = goederen".

STILSTAAN:
De tijd net nodig om iemand te laten in- of uitstappen. (= enkele seconden)

LADEN EN LOSSEN:
De tijd nodig om te laden en lossen (kan misschien wel een half uur duren)

Iemand die zijn vrouw laat uitstappen = stilstaan.
Iemand die zijnvoruw laat uitstappen om naar de schoolpoort te stappen = parkeren.


Quote: En als men zijn pinkers niet mag gebruiken, hoe kan men dat weten dat men aan het laden of het lossen is
Vermoedelijk heb je al een hele tijd geleden je rijbewijs behaald en is de theorie wat vervaagd. Misschien toch de site eens nalezen.

Laden en lossen is geen reden om de vier pinkers op te zetten.
Lambiek
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 aug 2005, 00:00

Bericht door Lambiek »

oke,

bedankt voor de info.

En ik zal inderdaad je site nog eens doornemen.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Eugeen schreef: STILSTAAN:
De tijd net nodig om iemand te laten in- of uitstappen. (= enkele seconden)
Het mag ook gerust een half uur duren. Bijvoorbeeld, als je met een dubbeldekbus op reis geweest bent met de Oudstrijders, en die 80 senioren en hun bagage eruit moeten geraken.

Lambiek, inzake stilstaan en parkeren hangt er heel veel af van wat er op een bepaalde plaats al dan niet gedoogd wordt.

Strikt genomen geldt stilstaan ook als je alleen maar urenlang voortdurend een lucifersdoosje in je auto legt en het er weer uithaalt (laden en lossen van goederen). Maar van zodra je daarbij even een sigaret opsteekt, ben je aan het parkeren.

De leverancier die in juli of augustus de slager wil bevoorraden in een druk winkelstraatje in een badstad, en daarbij halve varkens op zijn schouders draagt, zou misschien wel enkele kilometers verder moeten rijden als hij zijn voertuig reglementair wil opstellen.

Het wordt voor een taxibestuurder moeilijk als hij iemand in gezegende toestand moet gaan ophalen in een café, en hij 1 km verder moet rijden om een reglementaire parkeerplaats te vinden.

Als er in de stadskern een wagen op de halteplaats van de bus staat, zou de busbestuurder misschien wel tot aan zijn volgende halte moeten verder rijden vooraleer hij reglementair kan stilstaan.

Maar even verder gaan parkeren om een kind naar school te brengen of op te halen, dat moet kunnen, niet?
Friti

Re:

Bericht door Friti »

GRO schreef:
Quote: Maar kan het ophalen van de kinderen niet aanzien worden als "laden en lossen" van goederen.
Of dat dat nu kinderen zijn, dozen met gelijk wat er in, of dieren?
Ik denk dat je dit niet letterlijk neemt: "Mijn kinderen = goederen".

STILSTAAN:
De tijd net nodig om iemand te laten in- of uitstappen. (= enkele seconden)

LADEN EN LOSSEN:
De tijd nodig om te laden en lossen (kan misschien wel een half uur duren)

Iemand die zijn vrouw laat uitstappen = stilstaan.
Iemand die zijnvoruw laat uitstappen om naar de schoolpoort te stappen = parkeren.


Quote: En als men zijn pinkers niet mag gebruiken, hoe kan men dat weten dat men aan het laden of het lossen is
Vermoedelijk heb je al een hele tijd geleden je rijbewijs behaald en is de theorie wat vervaagd. Misschien toch de site eens nalezen.

Laden en lossen is geen reden om de vier pinkers op te zetten.


Mensen laten instappen en uitstappen duurt slechts enkele seconden, akkoord,
maar kinderen smijt je toch niet zomaar uit de wagen, dan is het toch normaal dat je mee uitstapt en even tot aan de schoolpoort meewandelt...

Ik denk niet dat ik daar als agent ooit een boete voor zou geven, tenzij natuurlijk de moeder daarna wegblijft om nog even na te praten of koffie te drinken...
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Re:

Bericht door bert.covens »

Friti schreef:Mensen laten instappen en uitstappen duurt slechts enkele seconden, akkoord,
maar kinderen smijt je toch niet zomaar uit de wagen, dan is het toch normaal dat je mee uitstapt en even tot aan de schoolpoort meewandelt...
Er zegt hier niemand dat men kinderen uit de wagen moet smijten. Maar de kinderen zijn idd in staat, om nog tot de schoolpoort te wandelen. Dus kan de bestuurder ongetwijfeld ook eventjes de kleine moeite doen zich reglementair op te stellen. Meteen wordt de schoolomgeving weer een stukje veiliger en aangenamer voor iedereen. Kleine moeite, groot plezier.
Friti schreef: Ik denk niet dat ik daar als agent ooit een boete voor zou geven, tenzij natuurlijk de moeder daarna wegblijft om nog even na te praten of koffie te drinken...
Gezellig voor wie in de buurt van een school woont. En 's morgens geregeld zijn garage niet uit kan, omdat ouders het nodig vinden om hun kinderen ook nog tot de schoolpoort te begeleiden. De ene bestuurder is nog niet goed weg, of de volgende is er al. Ze weten toch dat er niet geverbaliseerd wordt, en lachen de buurtbewoner nog in z'n gezicht uit.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Stilstaan voor een garage.

Bericht door Benny Stinkens »

Friti schreef:Ik denk niet dat ik daar als agent ooit een boete voor zou geven, tenzij natuurlijk de moeder daarna wegblijft om nog even na te praten of koffie te drinken...
@Friti,
Gewoon uit nieuwsgierigheid. Bent u een agent, of is dit gewoon als voorbeeld bedoeld :?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie