Verdrijvingsvakken

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Guy De Keyser

Verdrijvingsvakken

Bericht door Guy De Keyser »

Beste

In de Parklaan in st Niklaas bevinden zich voor de grote markt aan elke kant van de weg 2 rijstroken een voor bus en een voor het gewoon verkeer links.

De berm die de 2 rijstroken scheidt in het midden houdt op 100 m voor het einde van de lichten en gaat eerst over in verwijdingsvakken(witte evenwijdige strepen waarop men niet mag parkeren) en gaat dan over in een ononderbroken witte streep.Indien men van rechts naar links gaat en over de verwijdingsvakken rijdt is dit een zware overtreding van 2e categorie(witte lijn overschrijden) ofwel een gewone overtreding?

Groetjes

GUY DE KEYSER
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,
Quote: 15. Strepen:

- Rijden over een witte doorlopende streep die de rijstroken scheidt.
- Rijden over een oranje doorlopende streep die de rijstroken scheidt.
Ik denk dat je omwille van dit denkt dat het een zware overtreding van de tweede graad zou kunnen zijn.

Verdrijvingsvakken zijn eigenlijk een andere egmarkering.
Dus gewone overtreding.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Ik sluit me aan bij het antwoord van Eugeen, en zou er volledigheidshalve nog het volgende willen aan toevoegen:
Onze gast Guy De Keyser schreef: verwijdingsvakken(witte evenwijdige strepen waarop men niet mag parkeren)
Zoals Eugeen in zijn antwoord al aangaf, is de juiste benaming van deze wegmarkering een verdrijvingsvak.De bestuurders mogen niet rijden, stilstaan of parkeren op deze markeringen.
Plaats reactie