hoe snel mag je op de autosnelweg op de rechtste rijstrook?

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
anoniempje

hoe snel mag je op de autosnelweg op de rechtste rijstrook?

Bericht door anoniempje »

Toen ik voorbije weekend reed op de ring van antwerpen op de rechtste rijstroken, hoe snel mag je daar maximum rijden?

minder dan de toegestane snelheid van 120uiteraard, maar normala moet je daar toch maxiumum 80 tot 90 rijden afhankelijk van de omstandigheden uiteraard, indien nodig vertragen.

Ik reed er in de buurt van 90 tot 100 km, is dat goed of nog aanpassen?

Graag reactie.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Bericht door de rijprof »

Op de Antwerpse ring branden regelmatig lichtborden die aangeven dat je niet sneller mag rijden dan 100 km/u. (soms nog minder)
Wanneer die niet branden en er ook geen vaste borden staan die een snelheidsbeperking opleggen, mag je in principe max. 120 km/u.
Of je nu in de rechter rijstrook rijdt of niet speelt geen rol.
Let wel, je mag niet rechts inhalen, behalve waar er voorsorteringborden zijn die rijstroken aanduiden voor een bepaalde bestemming (b.v. richting Hasselt) en wanneer de verkeersdrukte het rechtvaardigt want dan wordt rechts voorbijrijden niet als inhalen beschouwd.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Leander

Re: hoe snel mag je op de autosnelweg op de rechtste rijstro

Bericht door Leander »

Als de lichtborden 100 aangeven, passen de flitspalen op de ring zich daaraan aan?
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: hoe snel mag je op de autosnelweg op de rechtste rijstro

Bericht door bert.covens »

anoniempje schreef:Toen ik voorbije weekend reed op de ring van antwerpen op de rechtste rijstroken, hoe snel mag je daar maximum rijden?

minder dan de toegestane snelheid van 120uiteraard.
Hoezo, uiteraard? Als de variabele signalisatie géén lagere snelheid oplegt, mag je daar perfect 120 km/u rijden.
Leander schreef:Als de lichtborden 100 aangeven, passen de flitspalen op de ring zich daaraan aan?
Ja, de technologie is al zo ver geevolueerd dat dat perfect kan. Al is niks onfeilbaar....
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Plaats reactie