Gevaarsetiketten

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Ronny van Den Heuvel

Gevaarsetiketten

Bericht door Ronny van Den Heuvel »

Geachte,

Ik ben een regelmatig bezoeker van uw site. Mijn felicitaties voor de inhoud en de wijze waarop ze wordt gepresenteerd.

Na lezing van de rubriek "lading - gevaarlijke goederen", zag ik echter de afbeelding van de gevaarsetiketten, en stelde vast dat deze niet conform zijn zoals deze in nummer 5.2.2.2.2 (modellen van etiketten) in het ADR worden weergegeven. Zoals U zult bemerken in dit nummer moet namelijk op het onderste gedeelte van het etiket het nummer van de klasse worden weergegeven. Indien bij een controle op het terrein wordt vastgesteld dat dit niet het geval is kan hiervoor een onmiddellijke inning van 500 euro worden opgesteld. In het ADR 2003 werd in nummer 1.6.1.2 nog ruimte gelaten om de gevaarsetiketten die, tot en met 31.12.1998 overeenstemden met de op die datum voorgeschreven modellen verder te gebruiken tot de voorraad uitgeput was. Dit waren gevaarsetiketten zonder vermelding van de klasse op het onderste gedeelte.

Gelet op 1.6.1.2 van het ADR 2005 is dit niet meer toegelaten. Vervolgens zegt 5.3.1.7.1c) (karakteristieken van de grote etiketten): "...voorzien zijn van het nummer of de cijfers (en van de letter van de compatibiliteitsgroep voor de goederen van de klasse 1) die in 5.2.2.2 voorgeschreven worden......". Dus: gevaarsetiketten met vermelding van de klasse onderaan.

In ieder geval, nog veel succes met uw prachtige site en steeds bereid tot
verdere informatie.

Ronny van Den Heuvel
Hoofdinspecteur OGP Lokale Politie Mechelen
Veiligheidsadviseur ADR - RID - IATA



.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Geachte,

Dank voor uw opmerking. De afbeelding is aangepast.

Afbeelding
Plaats reactie