Scooter

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Marc

Scooter

Bericht door Marc »

hoi

ik heb een vraagje , mijn scooter rijd op de teller 55 ,ik vraag mij af wat de gevolgen zijn als ik op de rolletjes moet ? valt het een beetje mee of is het echt aan te raden om mijn scooter even te laten nakijken om dit te verhelpen ,ik ken natuurlijk of en hoeveel mijn teller afwijkt ,maar ga er vauit dat die niet helemaal juist is zoal bij vele het geval is ...

alvast bedankt

marc
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Marc,

Dit staat op onze site i.v.m. opgedreven bromfietsen.
Quote: 3. Opgedreven bromfietsen.

- Een bromfiets klasse A heeft een maximumsnelheid van 25 km/uur, een bromfiets klasse B van 45 km/uur.
- Sommige bestuurders stellen hun bromfiets anders af, zodat die sneller kan rijden. Dit is niet alleen onveilig maar ook onwettig.
- Een opgedreven bromfiets wordt door de wet immers gelijkgesteld aan een motorfiets.
- Dat betekent ondermeer dat de bestuurder een rijbewijs, gelijkvormigheidsattest, nummerplaat en een verzekering voor een motorfiets op zak zou moeten hebben. Voor een motorfiets moet je wel in het bezit zijn van een gelijkvormigheidsattest, maar je hoeft het niet bij te hebben (voor een auto wel).
- Wie met een opgedreven bromfiets een ongeval heeft, is bijgevolg ook niet verzekerd.
- Rijden met een opgedreven bromfiets is bovendien onveilig: het kader, de remmen, de vering, zijn immers niet ontworpen voor hogere snelheden.
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

De snelheid gemeten op rollen telt.
Afwijking van 8 km/u op de gemeten snelheid wordt aanvaard omdat de meting niet 100% juist is.

Je kunt je meter controlleren door de tijd te meten over een gekende afstand (bij constante snelheid).

snelheid = afstand / tijd

Hoe langer de afstand, hoe nauwkeuriger de meting.
Plaats reactie