Ongeval op het fietspad

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
P.v.d.Anker

Ongeval op het fietspad

Bericht door P.v.d.Anker »

Hallo
ik ben al in het bezit van een rijbewijs, maar misschien kunt mij toch helpen.

Ik heb als fietser (racefiets) op een fietspad een ongeval gehad over een oneffenheid. Heb daar de provincie aansprakelijk voor gesteld, deze wijzen mijn claim echter af omdat: een fietspad geschikt is en gebruikt wordt door fietsers met een normale fiets zonder versnellingen en fietsend met een normale snelheid.

Mijn vraag is nu wat er in het verkeersreglement staat over gebruik van een fietspad???

Ik heb al met politie ed gesproken en op internet aan het zoeken geweest en met ANWB geproken, maar ik krijg telkens niets boven water.

Kunt u mij alstublieft helpen waar ik eventuele informatie kan vinden

Alvast bedankt en Vriendelijke groet
P.v.d.Anker
tel 0111462171
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Vermits je het over de ANWB hebt, en zo te zien aan het aantal cijfers van je telefoonnummer, veronderstel ik dat het ongeval in Nederland gebeurd is.

Hoewel je uiteraard zeer welkom bent op deze website, heeft hij evenwel betrekking op de Belgische verkeerswetgeving.

Heb je al eens gekeken op http://www.fietsersbond.nl/urlsearchres ... number=783, een webpagina van de Nederlandse Fietsersbond? Er staat "Aanprakelijkheid gemeente", maar de artikels gaan ook over fietspaden waarvoor een andere wegbeheerder, zoals de provincie, aansprakelijk is.

Ik heb de indruk dat je daar al heel wat informatie kan vinden om je vragen te beantwoorden.
Plaats reactie