Busstrook

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Sam
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 aug 2006, 00:00

Busstrook

Bericht door Sam »

bij ons op de a12 (aartselaar) zijn er verschillende nieuwe busstroken aangelegd (vb aan de mc donald).
als ik nu van antwerpen kom en ik wil rechts afslaan richting hemiksem, mag ik dan op die busstrook gaan staan (wat dus vroeger de strook was om rechts af te slaan)

ik veronderstel van wel..
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste Sam,

Even kijken wat op de site staat onder het hoofdstuk WEGMARKERINGEN:
Quote: Op een rijbaan met het verkeersbord F17, is de rijstrook die afgebakend is met brede onderbroken strepen en waarin het woord "BUS" is aangebracht, voorbehouden aan voertuigen van geregelde openbare diensten voor gemeenschappelijk vervoer en aan voertuigen bestemd voor het ophalen van leerlingen.

Het woord "BUS" en het verkeersbord F17 worden herhaald na ieder kruispunt.

Belangrijk:
- De prioritaire voertuigen mogen in deze rijstrook rijden wanneer hun dringende opdracht het rechtvaardigt.
- Taxi's mogen eveneens deze strook volgen.
- Wanneer de fietsers deze rijstrook mogen volgen, wordt het verkeersbord F17 aangevuld met het symbool van een fiets. In dit geval mag het symbool van de fiets aangebracht worden op de rijstrook.
- Wanneer fietsers die deze speciale busstrook mogen volgen, moeten ze achter elkaar rijden.
- De andere voertuigen mogen hierin slechts rijden om van richting te veranderen.
Afbeelding

Het antwoord op jouw vraag is dus JA.
Sam
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 aug 2006, 00:00

Bericht door Sam »

dank je
Plaats reactie